روزبه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

فضای مجازی و میل به دیده شدن راه سرقت ادبی را هموار می‌کند!

آنقدر سطح مطالعه در کشور پایین است که کسی متوجه نمی‌شود، اثری که منتشر شده سروده شخص دیگری است.

روزبه در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:فضای مجازی دلیل انتشار شعر شاعری به نام دیگریامید روزبه ترانه‌سرا، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در خصوص دلایل سرقت ادبی گفت: فضای مجازی و شهوت دیده شدن عمده دلیل این اتفاق است. فردی به نوشتن علاقه دارد اما نمی‌تواند جذب مخاطب داشته باشد. این شخص سراغ شعری از افراد دیگر می رود. آنقدر سطح مطالعه در کشور پایین است که کسی متوجه نمی‌ شود، اثری که منتشر شده سروده فرد دیگری است.

این ترانه سرا با اشاره به دقت نظر پایین در زمینه شعر اظهار داشت: آنقدر دقت نظر پایین آمده که دغدغه ادبیات از مخاطب گرفته شده است. انتشار اثر شاعری به نام دیگری، رشد قارچ گونه‌ای دارد.

روزبه ادامه داد: نحوه برخورد با سرقت ادبی دو گونه است؛ یکی آنکه به این افراد به طور مستقیم توهین کنیم و راه دیگر سکوت کردن و گذشتن است. به دلیل آنکه امکان داشتن صنفی واحد برای شاعران وجود ندارد و روابط میان آن‌ها بسیار قوی نیست، قدرت زیادی برای مبارزه در برابر سرقت ادبی وجود ندارد.

وی با اشاره به اتفاقی که در آخرین جلسه خانه ترانه با مدیریت افشین یداللهی در سال گذشته میان دو تن از شاعران افتاد، اظهار داشت: اصلا متوجه مماشات در زمینه سرقت‌های ادبی نمی شوم. برای مطلبی که آن را هم پوشانی می گویند، نمی توانم دلیل منطقی داشته باشم. به فردی که سرقت ادبی انجام داده است، باید در جمع تذکر داد. این مسئله تاثیر بیشتری بر فرد می گذارد. معذرت خواهی و کارهای دیگر در مراحل بعدی قرار دارد؛ فقط باید به فرد در جمع تذکر داد.

 

انتهای پیام/

 

با سرقت ادبی چه کنیم؟

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار