اصفهان؛

کسانی که می‌گویند ما خادم حرمین هستیم خادم حریم و همسر خودشان هستند

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت:کسانی که می‌گویند ما خادم حرمین هستیم خادم حریم و همسر خودشان هستند و گر نه این اتفاقات برای مسلمانان میانمار نمی‌افتاد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه‌ اول نماز جمعه این هفته اصفهان ضمن توصیه خود و نمازگزاران به تقوای الهی اظهار کرد: متقی کسی است که یار خدا باشد، کسی که معصیت نکند و کسی که شکر خدا را در مقابل نعمت‌هایش به جا آورد چرا که تقوا کلید موفقیت دنیا و رمز آخرت است و بهشت از آن کسانی است که در دنیا خدا را فراموش نکنند.

وی افزود: امروز سالروز آغاز نماز جمعه به دستور امام خمینی(ره) و به امامت مرحوم طالقانی است که آغاز حرکت بزرگ عبادی و سیاسی است و امام فرمودند بهترین هدیه الهی که به ما عرضه شد احیای نماز جمعه بعد از انقلاب است، در مملکت ما قبل از انقلاب، نماز جمعه تعطیل بود مگر در برخی نقاط که خود افراد آن را به جا می‌آوردند اما امروز در بیش از ۶۰۰ شهر نماز جمعه برپا می‌شود که انقلاب را بیمه کرده است.

امام‌جمعه موقت اصفهان تصریح کرد: نماز جمعه واجب الهی است، در سوره جمعه خداوند ما را با صراحت به نماز جمعه دعوت کرده است که بشتابید به سمت نماز جمعه و روز جمعه مغازه‌ها را ببندید، برخی می‌گویند مردم روز جمعه بیکارند و برای خرید می‌آیند و نباید مغازه‌ها را تعطیل کرد اما این حرف یهودیان است که زمانی این حرف را زدند و در عمل آوردند که مورد عذاب خدا واقع شدند.

وی گفت: امروز آمریکا دارد علنی گناه را ترویج می‌کند، این روزها موتورسواری و دوچرخه‌سواری خانم‌ها امر عادی است، امروز ما را مواخذه می‌کنند که چرا امر به‌ معروف و نهی از منکر می‌کنید؛ از قوه قضائیه می‌خواهیم کمی با سختی بیشتری در این مورد عمل کند، همیشه نمی‌شود گفت کار فرهنگی، در شرایطی که فساد در جامعه ترویج می‌شود باید اقدام قهری انجام شود تا جلوی فساد گرفته شود.

میردامادی خاطرنشان کرد: بازداشت‌ها اگر همراه با قهر و غضب اسلامی باشد این اتفاق‌هایی که این روزها خبرش را می‌شنویم، نمی‌افتد.

وی بیان کرد: بعضی‌ها در زمان خطبه خواندن پیغمبر تجارت مواد غذایی کرده و ترک نماز جمعه کردند و خداوند فرمود آنچه دست خداست بهتر است از لهو و تجارت؛ شاید یکی از دلایل مشکلات اقتصادی حاکم در کشور به خاطر عدم رعایت احترام جمعه است، البته خداوند می‌فرماید بعد از نماز جمعه باز کردن مغازه‌ها اشکال ندارد؛ طبق روایات اگر کسی ۳ هفته نماز جمعه نرود حکم منافق را دارد.

امام‌جمعه موقت اصفهان عنوان کرد: مقام معظم رهبری گفتند آنچه دشمن را ذلیل کرد راهپیمایی‌ها و جمعیت میلیونی است که در نماز جمعه شرکت می‌کنند؛ پیامبر فرمودند نماز جمعه حج فقراست و ثواب نماز جمعه ثواب حج است، توصیه می‌شود اگر کسبه می‌خواهند شغلشان برکت داشته باشد پشت به نماز جمعه نکنند، بیایید و بر جمعیتی که در روز جمعه مشتی بر دهان امریکا می‌زنند بیفزایید؛ برخی در اصفهان باافتخار در ظهر جمعه نماز جماعت برگزار می‌کنند و به نماز جمعه نمی‌آیند، این نماز جماعت‌ها باید جمع شود و همه در نماز جمعه شرکت کنند.

وی ابراز کرد: خانه کعبه نباید خالی شود، اگر خطر هست همه‌جا خطر است، به کسانی که به آنتالیا برای فساد می‌روند اعتراض کنند نه به این افرادی که به حج می‌روند.

میردامادی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته با اشاره به مناسبت‌های هفته اظهار کرد: بارها مقام معظم رهبری فرمودند این امام‌زاده‌ها دین ما را بیمه کرده است؛ در رابطه با روز شیر مادر باید گفت مادرانی که فرزندانشان را از شیر مادر محروم می‌کنند اشتباه می‌کنند، چرا که این شیر نوعی واکسن است و همیشه برای بچه تازگی دارد، علاوه بر آن متناسب با سن بچه تهیه می‌شود، همچنین شنیدن صدای قلب مادر در حال شیر خوردن موسیقی آرام بخشی برای بچه است.

وی افزود: افتتاح پایگاه امام خمینی(ع) در این هفته یکی از فواید تحریم‌هاست، این تحریم‌ها را به شر تلقی نکنید بسیاری از شما از آن ناراحت می‌شوید اما خیر زیادی در آن است، در دوران دفاع مقدس موشک نداشتیم اما تحریم‌ها باعث شد تا امروز در شهرک‌های زیرزمینی آن‌قدر موشک انباشته کنیم که اگر روزی دشمن به ما حمله کرد طوری دفاع می‌کنیم که در خاورمیانه دشمنی برای ما باقی نخواهد ماند.

امام‌جمعه موقت اصفهان اظهار کرد: فکر نکنیم که آب و نان ما در دست آمریکای جنایتکار است، همه‌چیز را از خدا بخواهید چرا که استکبار جهانی جز مکر و حیله برای دنیا ندارد، این روزها که تنفیذ از طرف رهبری است و بعد از آن تعیین وزرا، اگر جناحی وارد مسائل شوید و حق مردم را ضایع کنید قطعاً در روز قیامت روسیاه وارد محشر می‌شوید، افراد لایق، مجرب، متدین و در خط ولایت انتخاب کنید تا مدیریتشان برخی مشکلات کشور را حل کند.

وی عنوان کرد: کسانی که می‌گویند ما خادم حرمین هستیم خادم حریم و همسر خودشان هستند و گر نه این اتفاقات برای مسلمانان میانمار نمی‌افتاد، امروز راهپیمایی برای حمایت از مسلمانان مظلوم بعد از نماز جمعه انجام خواهد گرفت؛ جنایتکاران دنیا شما را دوست ندارند و زمانی شما را دوست خواهند داشت که مثل گاو آل سعود شیرتان را در اختیار دشمن قرار دادید اما بعد از مدت کمی شما را ذبح خواهند کرد.

 

انتهای پیام/م

خیر زیادی در تحریم‌هاست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار