شیراز؛

راه اندازی دفتر ارائه خدمات ثبتی و پستی در اتاق بازرگانی شیراز

دفتر ارائه خدمات ثبتی و پستی در اتاق بازرگانی شیراز با هدف ارائه خدمات مطلوب به بخش خصوصی راه اندازی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ جمال رازقی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز گفت: دفتر ارائه خدمات ثبتی و پستی، با هدف ارائه خدمات مطلوب به بخش خصوصی فارس، تسهیل کارها، کاهش زمان انجام فرآیندها و نزدیک شدن اتاق بازرگانی شیراز به استاندارد اتاق های دنیا در اتاق بازرگانی این شهر افتتاح و راه اندازی شد.

 

رازقی بیان کرد: امروز بخش خصوصی برای پیگیری امور خود باید در اداره های مختلف حضور یابد که این کار سبب اتلاف وقت بسیار و طولانی شدن فرآیند پاسخگویی به تقاضا و مطالبات بخش خصوصی می شود.


وی افزود: هم اینک در دنیا این اتاق های نسل چهارم هستند که خدمات فناورانه مناسب ارائه می دهند و یکی از الزامات این اتاق ها انجام فرآیند ثبت شرکت در اتاق های بازرگانی است چرا که در دنیا فعالان بخش خصوصی عضو اتاق بازرگانی هستند و عمده کارهای خود را از طریق این اتاق ها پیگیری می کنند.


رازقی ادامه داد: حرکت ما در اتاق بازرگانی شیراز بر اساس میل به اتاق های نسل چهارم و ارائه خدمات بر اساس استاندارد های جهانی است که امیداوریم دستگاه های دولتی این استان در این زمینه به ما کمک کنند.


نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز نیز گفت: یکی از مشکلات اساسی بخش خصوصی در آغاز هر فعالیت اقتصادی، مدت زمان ثبت شرکت و اخذ مجوز برای شروع کار است که متاسفانه زیرساخت ها در این زمینه در کشور مناسب نیست.


محمد صادق حمیدیان بیان کرد: همین مساله سبب شده که رتبه کشورمان در فضای کسب و کار و در نتیجه جذب سرمایه گذاری خارجی پایین باشد.


وی اظهار داشت: اگر این فرآیند به نحو صحیح و اصولی انجام شود، ارتقای سطح دانش کاربران و کاهش زمان فعالیت در کشور را به دنبال خواهد داشت.


حمیدیان تصریح کرد: هم اینک در این مرکز بسیاری از خدمات مورد نیاز از جمله تغییر در ثبت نشان تجاری، اخذ مجوزها، ثبت شرکت و خدمات پستی به اعضای اتاق بازرگانی شیراز ارائه می شود.


وی گفت: در آینده نیز فعالیت های بیشتری از جمله پلمب دفاتر، ثبت علامت تجاری و سایر خدمات اداری محوله به اداره پست در این مرکز عرضه خواهد شد.


نایب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی شیراز، فعالیت دفتر خدمات ثبتی و پستی  را آغاز فصل جدید خدمات به بنگاه های اقتصادی و بهبود فضای کسب و کار، رشد اقتصادی و جذب سرمایه گذاری خارجی در استان دانست و افزود: این دفتر بسیاری از فرآیندها را کاهش می دهد و از میزان مراجعه بنگاه ها و فعالان اقتصادی به بیرون از اتاق بازرگانی نیز کاسته خواهد شد.
انتهای پیام/ر

با راه اندازی دفتر ارائه خدمات ثبتی و پستی، میزان مراجعه بنگاه ها و فعالان اقتصادی به بیرون از اتاق بازرگانی نیز کاسته خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار