پس از نماز جمعه امروز تهران؛

راهپیمایی نمازگزاران در اعتراض به جنایت علیه مسلمانان فلسطین و میانمار برگزار شد

راهپیمایی اعتراض آمیز علیه جنایات اخیر بر ضد مسلمانان در فلسطین اشغالی و میانمار پس از نمازجمعه امروز تهران برگزار شد.

راهپیمایی نمازگزاران در اعتراض به جنایت علیه مسلمانان فلسطین و میانمار برگزار شدبه گزارش حوزه احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ نمازگزاران شرکت کننده در آئین نماز جمعه تهران با برگزاری راهپیمایی اعتراض آمیز جنایات اخیر علیه مسلمانان در فلسطین اشغالی و میانمار را محکوم کردند.

در این راهپیمایی اعتراض آمیز که به دعوت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برگزار شد، راهپیمایان پس از اقامه نماز جمعه این هفته، با سردادن شعار‌هایی درمحکومیت جنایات علیه مسلمانان در فلسطین و میانمار ازمصلی امام خمینی (ره) به سوی ایستگاه متروی شهید بهشتی حرکت کردند.

در این راهپیمایی نمازگزاران با سردادن شعار‌هایی همچون «مرگ بر اسرائیل»، «دفاع از فلسطین باعث عزت ما است»، «کلنا فداک یا اسلام»، «نسل کشی مردم میانمار، توطئه آمریکا است»، «مرگ بر صهیونیست، مرگ بر انگلیس، مرگ بر آمریکا، مرگ برآل سعود خائن»، ملت ایران ملت خدایی است، بیزار از تفرقه و جدایی است، ضمن فریاد خشم خود بر استکبار جهانی خواستار وحدت مسلمانان در مقابل استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا شدند.

در پایان این تظاهرات که با حضور پرشور نمازگزاران همراه بود، بیانیه‌ای درهفت بند در محکومیت جنایات اخیر صهیونیست‌ها علیه مردم مظلوم فلسطین اشغالی و کشتار بیرحمانه نمازگزاران مسجد الاقصی و همچنین کشتار مسلمانان بی گناه و بی پناه میانمار توسط افراطی‌های نژاد پرست قرائت شد.

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

۱ - رژیم صهیونیستی از انتفاضه فلسطین و مقاومت مردم این کشور در برابر این رژیم جعلی هراسان است. اسرائیل تلاش دارد تا بر مسجد الاقصی و سپس سراسر فلسطین تسلط پیدا کند و در این راه از هیچ نیرنگ و جنایتی فروگذار نکرده است، اما باید استکبار و سران نادان اسرائیل بدانند که جریان انتفاضه مردم فلسطین تا پیروزی نهایی ادامه پیدا خواهد کرد و وعده الهی در قرآن کریم محقق خواهد شد که اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود.

۲- مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان محسوب شده و تعرض به این مکان مقدس، توهین به ارزش‌های اسلامی است و بدون تردید مسلمانان و آزادیخواهان جهان نسبت به هتک حرمت‌های اخیر رژیم اشغالگر قدی بی تفاوت نبوده و خواستار برخورد شدید و جدی با جنایات رژیم غاصب صهیونیستی هستند.

۳- کشتار بیرحمانه و دردناک مسلمانان میانمار در سایه سکوت مجامع بین المللی و مدعیان حقوق بشر، تاسف بار و ناراحت کننده است، قتل عام هزاران زن و مرد و کودک مسلمان میانمار با هیچ یک از اصول انسانی سازگار نیست و کشتار مسلمانان در نقاط مختلف جهان، توخالی بودن ادعا‌های مدعیان حقوق بشر را به نمایش گذاشته است، ما ضمن محکوم کردن قتل عام مسلمانان میانمار، خواستار توقف کشتار‌ها و برخورد با عوامل این جنایات هولناک هستیم.

۴- سکوت مجامع بین المللی و سازمان‌های جهانی که ادعای دفاع از حقوق بشر و اصول انسانی را دارند، برغم و اندوه مسلمانان در کشتار مردم بی دفاع میانمار و فلسطین افزوده است، این سکوت مرگبار باردیگر وابستگی این نهاد‌ها را به قدرت‌های مستکبرجهانی به نمایش گذاشت و امروز باید تمام آزادیخواهان جهان و امت اسلامی، ندای مظلومیت مسلمانان را فریاد بزنند.

۵ - ازدستگاه دیپلماسی و وزارت امورخارجه انتظار می‌رود که ضمن انعکاس مراتب اعتراض ملت ایران نسبت به جنایات مستکبران درمورد کشتار بیرحمانه مسلمانان در نقاط مختلف جهان ازجمله میانمار موضع جدی و قاطع گرفته و با اتخاذ ت. تدابیر لازم، از حق مسلمانان میانمار دفاع کند.

۶- امروز گروه‌های تکفیریو جریان وهابی با پرچمداری رژیم آل سعود به دنبال تفرقه افکنی در میان مسلمانان بوده و با حمایت آمریکا و اسرائیل از هیچ جنایتی نسبت به ملت‌های آزادی خواه و مسلمان دریغ نکرده است، اما خون کودکان، زنان و مردان مظلوم به زودی دامن تروریست‌های تکفیری و رژیم آل سعود را خواهد گرفت و آنان به زباله دان تاریخ افکنده خواهند شد.

۷- تحریم‌های جدید آمریکا برضد جمهوری اسلامی ایران بار دگر ماهیت پلید ایالات متحده آمریکا را به معرض نمایش گذاشت و نشان داد که ت‌ها راه مقابله با دشمن، تکیه بر توانمندی و ظرفیت‌های داخلی است. از مسئولان کشور انتظار می‌رود تا ضمن موضع گیری و اقدام قاطع و سریع در قبال تحریم‌های جدید آمریکا، راه حل مشکلات کشور را در داخل و با اجرا کردن منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های اقتصادی مقاومتی جستجو کنند.

انتهای پیام/

 حمایت از مسلمانان فلسطین و میانمار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار