امام جمعه موقت اهواز تاکید کرد؛

نظارت مسئولان حج بر تحقق تعهدات عربستان در فریضه حج

امام جمعه موقت اهواز بر نظارت مسئولان برای عملی شدن تعهدات کشور عربستان سعودی در زمان برگزاری حج امسال تاکید نمود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز در خطبه های نماز جمعه امروز در مصلای مهدیه این شهرستان،با بیان اینکه آیین حج یک فریضه و واجب و یکی از ارکان دین است، اظهار کرد: برای تامین امنیت و عزت حجاج جلساتی برگزار و کشور عربستان سعودی قراردادهایی را امضا کرده است؛ اگر چه مسئولان ما تعهدنامه را امضا نکرده اند.

 

وی با انتقاد از بحث هایی که در فضای مجازی شرکت در آیین حج را زیر سوال می برند اذعان داشت: این آیین به وزارتخانه هایی همچون ارشاد و یا بعثه مرتبط نیست بلکه واجب دین است و همه باید افراد را به شرکت در آن تشویق کنیم.

 

حجت الاسلام و المسلمین حسن زاده گفت: مسئولان و دستگاه های مرتبط باید نظارت کنند که عربستان در زمان حج به تعهدات خود عمل کند.

 

امام جمعه موقت اهواز همچنین با اشاره به اولین جمعه مرداد و برگزاری نخستین نماز جمعه کشور بیان کرد: نماز جمعه از شئونات ولایت است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور اقامه شده است.

 

وی نماز جمعه را یک فریضه عبادی سیاسی دانست و اظهار داشت: این اجتماع مومنان، وحدت آفرین و دشمن شکن و همانند یک سنگر در مقابل استکبار است.

 

خطیب نماز جمعه اهواز با اشاره به سالروز گرامیداشت امام زادگان و بقاع متبرکه افزود: اخباری از امام زاده های ساختگی در برخی نقاط کشور منتشر شده، این در حالیست که بقاع متبرکه باید مرکزی برای نشر معارف باشد و صرف پرداخت نذورات و توسل جستن کفایت نمی کند.

 

حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده اذعان کرد: نذورات و پولی که به امام زادگان و بقاع پرداخت می شود باید برای همان محل هزینه شود و صرف آن در محل های دیگر خلاف شرع است.

 

وی دهه کرامت و حضور خدام حرم امام رضا (ع) در خوزستان را نیز یادآور شد و گفت: این نامگذاری ها و فرصت ها باید به نشر معرفت تبدیل شود.

 

امام جمعه کوقت اهواز همچنین با بیان اینکه تحریم های آمریکا که به تصویب سنا رسیده چیز جدیدی نیست بیان کرد: ما به آمریکا سیلی و ضربه زدیم، هم اکنون نه تنها ایران بلکه عراق، لبنان و یمن نیز که روزی کشور هم پیمان آمریکا بودند به آن ها پشت کرده اند بنابراین تحریم ها اتفاق عجیبی به نظر نمی آید.

 

حجت الاسلام حسن زاده همچنین با اشاره به مشکلات پرداخت حقوق کارگران و کارکنان گروه ملی اظهار داشت: باید برای حل مشکل این افراد اقدام کنند تا این مشکل به بحران تبدیل نشود.

 

وی نزدیک شدن به موعد اربعین حسینی را نیز یادآور شد و گفت: خوزستان مهم ترین میزبان اربعین در کشور است و برگزاری این مراسم نیازمند اعتبارات ملی است.

 

حسن زاده تاکید کرد: استاندار خوزستان متعهد شده است که جاده و آبرسانی به مرزهای شلمچه و چذابه را مرتفع کند.

 

وی در ادامه با تقدیر از برگزاری جلسه روحانی رئیس جمهوری و فرماندهان ارشد سپاه گفت: این جلسه باعث همدلی و صمیمیت و خوشحالی همه دلسوزان نظام و خشم صهیونیست ها و دشمنان شده است.

 

حسن زاده اظهار امیدواری کرد که این جلسه فصل جدیدی در روابط دولت و سپاه باشد.

 

وی با اشاره به اختصاص 230 هزار میلیارد ریال اعتبار برای حل مشکلات آب و فاضلاب خوزستان اظهار کرد: قرارگاه خاتم بسیاری از طرح های بزرگ کشور را اجرا کرده و استانداری خوزستان نیز قراردادی با این قرارگاه برای طرح های آب و فاضلاب منعقد کرده است.

 

علیرضا علم، مسئول ستاد نماز جمعه خوزستان همچنین در خطبه های پیش از نماز جمعه اهواز گفت: فاز اول طرح مصلای اهواز بیش از 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تکمیل آن در حال پیگیری است.

 

وی با بیان اینکه مساحت شبستان مصلای اهواز یک هکتار مساحت دارد افزود: برخی نماز جمعه ها در استان به دلیل نبود مصلا در مساجد برگزار می شود.

 

علم در ادامه اظهار کرد: اولین نماز جمعه در خوزستان خرداد 1359 به امامت آیت الله جنتی در دانشگاه چمران برگزار شد و آیت الله طاهری و آیت الله جزایری امامان جمعه اهواز بعد از وی بودند.

 

وی اضافه کرد: در اهواز تا کانون یک هزار و 800 نماز جمعه برگزار شده و این فریضه حتی در زمان جنگ تحمیلی و زیر بمباران تعطیل نشد.

 

مسئول ستاد نماز جمعه خوزستان نماز جمعه را قلب فرهنگی هر شهر توصیف کرد و افزود: نماز جمعه قرارگاه بصیرت و تقوا و اخلاق است و امام وصیت کرده هر چه باشکوه تر برگزار شود، برگزاری نماز جمعه به معنی خوار کردن استکبار و خنثی کردن توطئه های دشمن است.

 

وی با بیان اینکه ستاد نماز جمعه در استان 160 عضو و در اهواز 110 عضو دارد گفت: استقرار پزشک جمعه وکیل جمعه مشاوره مسائل شرعی عرضه محصولات فرهنگی و مهدکودک از خدماتی است که در حاشیه نماز جمعه ارائه شده است.

 

انتهای پیام/گ

 

خطبه های نماز جمعه اهواز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.