قاسمی در واکنش به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا:‌

انجام آزمایشات مربوط به پرتاب موشک‌های ماهواره‌بر حق مسلم ایران است

سخنگوی وزارت خارجه گفت: انجام آزمایشات مربوط به پرتاب موشک‌های ماهواره بر، حق مسلم جمهوری اسلامی است.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا موشک ماهواره بر سیمرغ مصداق مداخله در امور داخلی ایران استبه گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛  بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه با تقبیح اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به آزمایش ماهواره بر سیمرغ در پایگاه ملی فضائی کشورمان، آن را مصداق مداخله در امور داخلی و نشانه‌ای از مخالفت دولت آمریکا با پیشرفت‌های علمی و تکنولوژیک کشور‌های مستقل عنوان کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان آزمایش موفقیت آمیز موشک ماهواره بر سیمرغ را محصول اراده و عزم دانشمندان جوان ایران در پیشبرد اهداف بلند علمی کشور برشمرد و تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران هیچ حد و مرزی را برای پیشرفت و تعالی علمی و فناوری خود قائل نیست و برای تلاش‌ها و فعالیت‌های دانشمندان و متخصصین خود در حوزه‌های مختلف منتظر کسب اجازه و موافقت هیچ کشوری نیست.

سخنگوی وزارت خارجه کشورمان، با محکوم نمودن مجدد اقدامات، اظهارات، مصوبات و تصمیمات کنگره و دولت آمریکا بر علیه ایران بخصوص از زمان شروع به کار دولت جدید آمریکا، تاکید کرد جمهوری اسلامی ایران بنابر بر اعلام مراجع ذی صلاح پایبندی خویش را به اجرای برجام اثبات نموده و به دفعات این موضوع توسط مراجع ذی ربط و از جمله سازمان بین المللی انرژی اتمی مورد تایید قرار گرفته است و این دولت آمریکاست که باید از استمرار رفتار خصمانه و بدعهدی‌ها و سیاست‌های یکسویه ضد برجامی خود دست بردارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با اشاره به سوابق و تجربیات چندین ساله کشورمان در انجام آزمایشات مربوط به پرتاب موشک‌های ماهواره بر، این اقدام را حق مسلم جمهوری اسلامی و در تطابق کامل با تعهدات بین المللی کشورمان دانست.

قاسمی، تمسک مقامات آمریکائی به چنین موضوعاتی بعنوان نقض برجام از سوی کشورمان را تلاش بی اساس و بی منطق دولت آمریکا برای توجیه اقدامات و سیاست‌های کینه توزانه و ضد ایرانی واشنگتن دانست و تاکید کرد دولتمردان آمریکائی بهتر است به جای بهانه جوئی و ایراد اتهامات واهی به ایران، از تکرار اقدامات مغایر با موازین بین المللی خود دست برداشته و از فروش بی حد و حصر تسلیحات و ادوات مرگبار جنگی که امنیت و ثبات و ارامش و صلح منطقه را نشانه رفته است، اجتناب نماید.

انتهای پیام/ 

واکنش بهرام قاسمی به اظهارات سخنگوی وزارت خارجه آمریکا درباره آزمایش ماهواره بر سیمرغ در پایگاه ملی فضائی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Norway
ناشناس
۱۳:۳۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
اقای قاسمی انرژی هسته ای هم حق مابود اما فعلا زیر کلی سیما مدفون شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
کشورهای سلطه خصوصا آمریکا الان به شدت عصبانی است چون باورش نمی شود که ما می توانیم
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۰:۱۵ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
انرژی هسته ای وموشک وماهواره حق مسلم ماست .تحریم کنیند تا میتونید کوتاهی نکنین .ما تسلیم حرف زور نمیشیم .حق ماست .ایهاالناس نهادها وارگانها وحتی نفربه نفر 80 میلیون رو تحریم کنین .ما باج به شغال نمیدی-------م.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۰۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
انرژی هسته ای هم حق مسلم ما بود وخیلی براش هزینه مرده بودیم که سیمان ریختین توش،درسته دانش هسته ای داریم،ولی جواب ما که بماند جواب نسلهای آینده ای که تاریخ را میخوانند چه باید داد؟باید گفت رجال سیاسی ترسیدن؟!اگر بخاطر عقب نشینی الان آیندگان ضربه بخوردن ،چون ما نمی دانیم در آینده چقدر مفیدتر خواهد بود این علم،چه خ.شاهد شد آینده ایران،چه جوابی دارید برای تاریخ!
مثل شیرین کردن آب دریا،،،،،،
مشکل آینده آب هست چه فکری کردید برای نسل آریایی آینده ایران؟!
United States of America
ناشناس
۰۰:۱۴ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
چرادل دل میکنند یازنگی یا رومی؛
Germany
میانه رو
۲۱:۴۴ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
برادر بیکاری داره بیداد میکنه!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۵ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
اگه به همین منوال پیش بریم چند روز دیگه همین اظهار نظرهای شما هم نقض برجام حساب خوهد شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۱ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
بعضی نادانن بعضی از روی عمد به ملت خیانت کردند خدا همشان را به راست هدایت کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۲ ۰۶ مرداد ۱۳۹۶
ضمن تایید حق ملت ایران در پرتاب موشک ماهواره برسیمرغ به کلیه رجل سیاسی یاد آور میشوم که انرژی هستهای هم که بعضیقلبش را بتن کردند هم حق ملت ایران بود .
آخرین اخبار