گفتگوی تلفنی ملک عبدالله دوم و ترامپ درباره تحولات اخیر در فلسطین اشغالی

پادشاه اردن با رئیس‌جمهور آمریکا به صورت تلفنی درباره آخرین تحولات فلسطین اشغالی و منطقه گفتگو کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ «عبدالله دوم»، پادشاه اردن، در تماس تلفنی با «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، با او در مورد آخرین تحولات منطقه‌ای، حوادث اخیر فلسطین و مسجدالاقصی گفتگو کرد.

عبدالله دوم با اشاره به تحولات دو هفته اخیر در فلسطین اشغالی، در این تماس از آنچه نقش دولت آمریکا در کمک به مهار بحران خواند، قدردانی کرد. وی خواستار اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از تکرار بحران‌های مشابه و حفظ جایگاه و منزلت تاریخی و قانونی مسجدالاقصی و بیت‌المقدس شد.

او روز پنجشنبه درخواست محاکمه «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی، را در ارتباط با کشته شدن دو شهروند اردنی به دست نگهبان سفارت این رژیم در امان، پایتخت اردن، مطرح کرد. پادشاه اردن به دلیل آنکه قاتل موفق شد به راحتی و بدون هیچ محدودیتی از کشور خارج شود، تحت شدیدترین انتقادات داخلی قرار دارد.

تنش‌ها در فلسطین اشغالی از جمعه گذشته ( 23 تیرماه) به دنبال بروز درگیری میان فلسطینی‌ها و رژیم صهیونیستی و در پی آن بستن درهای مسجدالاقصی به دستور «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر این رژیم، شدت گرفته است. هفته گذشته و همزمان با افزایش درگیری‌ها در اطراف مسجدالاقصی، دو شهروند اردنی به سفارت رژیم صهیونیستی وارد شده و به کارکنان آن حمله کردند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای درباره این تماس تلفنی اعلام کرد هر دو مقام عالی‌رتبه به افزایش تلاش‌ها برای حذف تنش‌های منطقه‌ای و تمجید از موفقیت‌هایی که تاکنون حاصل شده است، تاکید کردند.

ترامپ نیز در این گفتگوی تلفنی، به نقش مهم اردن برای برقراری امنیت در منطقه اشاره کرد.

 

انتهای پیام/

گفتگوی تلفنی پادشاه اردن و ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار