کاردار سفارت افغانستان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نقش ایران در دولت سازی افغانستان بسیار موثر بوده است/ رایزنی با مقام‌های ایرانی برای سرکوب داعش در افغانستان

نجم‌پور با اشاره به نقش مثبت ایران در دولت سازی افغانستان، اظهارداشت: متاسفانه تروریسم و مافیای بزرگ بین المللی و اقتصاد جنگی در افغانستان ریشه دوانده و مانع تحقق صلح در افغانستان شده است.

کاردار سفارت افغانستان در ایران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران: هارون نجم پورکاردار سفارت افغانستان در ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه افغانستان گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، درباره ادامه حضور نیروهای خارجی در افغانستان گفت: نیروهای خارجی براساس تصمیم شورای امنیت و باهدف کمک به استقرار دولت در افغانستان حضور دارند.

وی با بیان اینکه نقش جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشورهای منطقه نیز در دولت سازی افغانستان بسیار موثر، مفید و مثبت بود، افزود: متاسفانه تروریسم و مافیای بزرگ بین المللی و اقتصاد جنگی چنان در افغانستان ریشه دوانده که با وجود کمک‌های جهانی هنوز صلح به صورت واقعی و صد در صد در افغانستان تامین نشده است.

کاردار سفارت افغانستان در ایران با اشاره به شکست داعش در عراق و سوریه و احتمال سریز آنان به افغانستان هم بیان داشت: بدون شک داعش یک خطر بزرگ برای افغانستان و منطقه است و در همین راستا هم گفتگوهایی با دوستان ایرانی داشتیم تا بتوانیم مانع رشد و توسعه این گروهک تروریستی شویم و از طرق مختلف آنان را سرکوب کنیم. 

نجم پور با اشاره به اینکه کمک به ترویست درمنطقه اشتباهی بزرگ و استراتژیک خواهد بود و به هیچ وجه به صلح و ثبات در منطقه و افغانستان کمک نمی‌کند، اظهار داشت: هر کشوری در منطقه که بخواهد برای سرکوب داعش به طالبان کمک کند علیه صلح و ثبات در افغانستان کمک خواهد کرد. چرا که هر سلاح و گلوله‌ای که طالبان به نام مبارزه علیه داعش شلیک کند، یقین داشته باشید اولین گلوله‌اش به سمت سربازان ما خواهد بود و به هیچ وجه کشورهای منطقه به هدفشان نخواهند رسید و صلح و ثبات در افغانستان و منطقه با چالش بسیار بزرگی مواجه خواهد شد.

انتهای پیام/

سرکوب داعش با تقویت طالبان به صلاح نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار