کرمان؛

بیابان لوت ساماندهی می شود

بخشدار شهداد گفت : از این پس بیابان لوت دارای محدودیت و ممنوعیت هایی می شود و ساماندهی این منطقه انجام خواهد شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ،محمد حسین یزدانپناه بخشدار شهداد با اشاره به ثبت جهانی بیابان لوت گفت:بر اساس ضوابط تعیین شده از این پس بیابان لوت دارای محدودیت و ممنوعیت هایی می باشد و با ساماندهی که انجام خواهد گرفت ورود کلیه وسایط نقلیه بویژه خودروهای شاسی بلند و آفرود به عمق لوت حتی منطقه سبز بدون اخذ مجوز از اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری و بخشداری شهداد ممنوع می باشد.
 یزدانپناه افزود:چنانچه من بعد خودروهایی مشاهده شود که بدون مجوز وارد کلوت ها،گندم بریان،ریگ یلان،رود شور و یا هر نقطه ای دیگر از کویر شهداد و حوزه جغرافیایی استان کرمان شوند با آنها برخورد قانونی و به دستگاه قضائی معرفی خواهند شد.
وی در پایان تصریح کرد:هر گونه فعالیت ورزشی اعم از برگزاری همایش پیاده روی،دوچرخه سواری،اتومبیل سواری و ... تنها با اخذ مجوز امکان پذیر می باشد.
مسئول نمایندگی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهداد نیز با اهمیت خواندن این بیابان اسرار آمیز در این رابطه گفت:به زودی تابلوهایی مبنی بر ورود افراد به عمق و همچنین حفاظت از لوت در نقاط مختلف و عرصه لوت جهت اطلاع رسانی بیشترنصب خواهد شد.
حجت ابراهیمی زاده همچنین از گردشگران خواست تا نسبت به حفاظت از بیابات لوت که اولین اثر طبیعی ثبت شده کشور در فهرست یونسکو است اهتمام ورزند.

انتهای پیام/ی

بیابان لوت ساماندهی می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار