ساری؛

شالیزار‌های جویبار در یک قدمی خشکی

۴۸۵ هکتار از شالیزار‌های جویبار در استرس خشکی قرار دارد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،  سلیمان حاتم‌نژاد مدیر جهاد کشاورزی جویبار با اشاره به اینکه به دلیل بحران بی‌آبی و کم‌آبی ۴۸ هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان ر‌ها شده است، گفت:۴۸۵ هکتار از شالیزار‌های جویبار در استرس خشکی قرار دارد.


وی با اشاره به اینکه به دلیل بحران بی‌آبی و کم‌آبی ۴۸ هکتار از اراضی شالیزاری این شهرستان ر‌ها شده است، افزود: با وجود به توصیه‌هایی که کارشناسان مبنی بر عدم کشت مجدد برنج به دلیل بحران بی‌آبی و کم‌آبی داشتند، اما تهیه خزانه همچنان ادامه دارد.


مدیر جهاد کشاورزی جویبار به کشت مجدد برنج در این شهرستان اشاره کرد و گفت: با توجه به وضعیت مطلوب برنج در شهرستان جویبار، برداشت این محصول از اواخر تیرماه در این شهرستان آغاز شده است.


حاتم‌نژاد افزود: پیش‌بینی می‌شود امسال با متوسط عملکرد ۴ هزار و ۹۵۰ کیلوگرم ارقام محلی و ۸ هزار و ۵۰۰ کیلوگرم ارقام پر محصول در هر هکتار، ۵۷ هزار تن شلتوک در کشت نخست در این شهرستان تولید شود.


شهرستا ن. جویبار دارای ۹ هزار و ۳۳۳ هکتار اراضی شالیزاری است که ۷ هزار و ۲۰۹ هکتار به ارقام محلی و ۲ هزار و ۵۴۳ هکتار دیگر به ارقام پر محصول اختصاص دارد.


انتهای پیام/آ


خشکسالی در کمین شالیزار‌های جویبار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار