هشدار استیون هاوکینگ درباره تلاش برای تماس با موجودات فضایی

فیزیکدان و کیهان‌شناس برجسته جهان درباره تلاش ساکنان کره زمین برای تماس با موجودات فضایی هشدار داد.

هشدار استیون هاوکینگ درباره تلاش برای تماس با موجودات فضاییبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از اکسپرس، استیون هاوکینگ، فیزیکدان و کیهان‌شناس برجسته جهان، درباره تلاش برای ایجاد ارتباط با موجودات فضایی هشدار داد. هاوکینگ مدعی شد هرگونه تلاش از سوی ساکنان کره زمین برای ارتباط با همسایگان فرازمینی خود به قتل‌عام آن‌ها از سوی این موجودات خواهد انجامید.

برجسته‌ترین فیزیکدان نظری جهان می‌گوید علیرغم اینکه احتمال دارد موجودات فضایی در سیاره «گلیز 832 سی» که اوایل سال میلادی جاری کشف شد، سکونت داشته باشند؛ این موجودات از تلاش‌های ساکنان کره زمین برای تماس با آن‌ها خشنود نخواهند شد.

هاوکینگ در یک برنامه مستند به نام «مکان‌های موردعلاقه استیون هاوکینگ»، اظهار داشت: در آینده ممکن است پیام‌هایی از سیاره گلیز 832 سی دریافت کنیم؛ اما، باید در پاسخ دادن به این پیام‌ها محتاطانه عمل کنیم. وی مدعی شد رویارویی انسان‌ها با موجودات فضایی همانند کشف قاره آمریکا از سوی کریستف کلمب خواهد بود که به تقابل بومیان این قاره با اروپایی‌ها و کشتار ده‌ها میلیون نفر از بومیان انجامید. او افزود این موجودات ممکن است به دنبال چپاول سیاره‌های دیگر و استعمار آن‌ها باشند.

در ادامه گزارش آمده است: نخستین بار نیست که استیون هاوکینگ درباره موجودات فرازمینی هشدار می‌دهد. او سال 2010 میلادی نیز نگرانی‌های خود را در خصوص این موجودات در یک برنامه تلویزیونی ابراز کرده بود.


این دانشمند انگلیسی می‌گوید هر چه بر سن او افزوده می‌شود بیشتر به این موضوع ایمان می‌آورد که ساکنان کره زمین در جهان تنها نیستند.

سیاره گلیز 832‌ سی، پنج برابر کره زمین جرم دارد و دمای آن تقریباً اندازه درجه حرارت زمین است. فاصله این سیاره تا کره زمین، 16 سال نوری است.

حمله موجودات فضایی به کره زمین تنها نگرانی استیون هاوکینگ نیست و او درخصوص تغییرات آب و هوایی و افزایش دمای این کره خاکی ابراز نگرانی کرد و افزود با ادامه روند کنونی گرمایش زمین احتمال دارد دمای این کره خاکی به درجه حرارتی اندازه دمای سیاره زهره (ناهید) افزایش یابد.

زهره (ناهید) به ترتیب نزدیکی به خورشید، دومین سیاره زمین‌سان منظومه خورشیدی است و مدار آن در میان مدارهای زمین و عطارد قرار گرفته‌است. ناهید نزدیک‌ترین سیاره به زمین است.

این فیزیکدان و ستاره‌شناس برجسته جهان در گفتگو با شبکه تلویزیونی بی‌بی‌سی، همچنین با انتقاد از سیاست‌های اقلیمی «دونالد ترامپ»، رئیس جمهور آمریکا، اظهار داشت تصمیم ترامپ برای خروج از توافق‌نامه آب و هوایی پاریس ممکن است باعث تسریع روند افزایش دمای کره زمین تا 250 درجه سانتی‌گراد و بارش باران‌های حاوی اسید سولفوریک شود.

هاوکینگ مبتلا به بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک بوده و از هر گونه تحرک عاجز است؛ او نه می‌تواند بنشیند، نه برخیزد و نه راه برود. هاوکینگ حتی قادر نیست دست و پایش را تکان بدهد یا بدنش را خم و راست کند و حتی توانایی سخن گفتن را نیز ندارد. او با وجود توانایی‌های بسیار در زمینه کیهان‌شناسی، تاکنون جایزه نوبل را کسب نکرده‌است.

 

انتهای پیام/

هاوکینگ تلاش‌ها برای تماس با موجودات فضایی را خطرناک خواند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
M
۲۲:۵۰ ۲۷ خرداد ۱۴۰۱
من احساس میکنم که استیون هاوکینگ یه موجود فضایی بود یا اینکه یه موجود فضایی بدن و ذهن اونو تسخیر کرده بود و علمش خیلی خیلی بیشتر از یه انسان بود و میخواست ما انسانها را نسبت به جهان و حوادثش آگاه کنه. حتی نسبت به انشتین و ایلان ماسک هم شک دارم.
Iran (Islamic Republic of)
عطار
۲۳:۳۸ ۲۷ آذر ۱۴۰۰
"لِلَّهِ مُلْکُ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ یخَْلُقُ مَا یَشَاءُ"

خیلی ها از وجود جن ها بی خبرند ومنکر این قضیه هستند وغافلند که اکثر آدمها "جن پرست" هستند :"بل کانوا یعبدون الجن اکثرهم بهم مؤمنون "

"ویخلق مالا تعلمون" "ما غافلین ازاینکه آفرینش نامحدوده است:
بی نهایت جهان ها
بی نهایت زمین ها
بی نهایت آدمها
بی نهایت جن ها
بی نهایت حیوانات
بی نهایت میکروب ها
بی نهایت ویروس ها
بی نهایت مخلوقات
بی نهایت کهکشان ها
بی نهایت آسمان ها
بی نهایت زمان
بدون وقفه
بدون مکث
"لاتأخذه سنة ولا نوم"
بی انتهاء
...
وتخیلات وذهن انسان ها محدوده وچهارچوبی دارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۶ ۳۰ دی ۱۳۹۹
من با نظر اقای هاوکینگ بسیار مخالفم چون چه دلیلی داره که اونا در برار ما قتل عام باشند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۳۱ خرداد ۱۴۰۰
دوست عزیز نظریه ای که هاوکینگ داده کاملا درسته
Iran (Islamic Republic of)
یگانه
۲۱:۰۰ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
خب من فکر میکنم اگر انسان ها و موجودات فضایی و بقیه موجودات غیر عادی و در کل همه مخلوقات هستی همه در صلح باشیم این به نفع همه ما هست و همه از این صلح سودمند خواهند شد. آدم فضایی ها و موجودات دیگر که ما اونا رو غیر عادی میدونیم خوب و بد دارن مثل ما انسان ها پس به نظر من باید همه در صلحی راستین و حقیقی و عبدی باشیم
Iran (Islamic Republic of)
خوخان
۱۲:۰۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
زمانی که باید جایزه ی نوبل رو ندادن بهش با اون همه افتخارات که به جرعت بعد از نیوتون و انیشتین‌ بهترین فیزیک دان تاریخ بود اما حالا مرده ولی جایزه ای که حقش بود بخاطر مخالفت با اسرائیل و سیاستهای دولت آمریکا از این جایزه محروم‌ شد
روحش شاد یادش گرامی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۹:۵۹ ۱۶ تير ۱۳۹۸
موجوداتی در بین اسمانها و زمین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۱۱ مرداد ۱۳۹۶
مگه دیوونه شدن با این وضع دنیا که یه مش آدم خل و چل مث ترامپ به بشر زور میگن و پدر انسانارو درآوردن خودشونو آفتابی کنن . میگن این آدما به خودشون رحم نمیکنن اونوخ به ما رحم میکنن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۶
من هم مطمئنم موجودات فضایی وجود دارند
آخرین اخبار