یزد؛

مسئولان برای احداث حوزه علمیه آستین همت را بالا بزنند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت :مسئولان برای احداث حوزه علمیه ای درخور نام فقها و علمای یزدی آستین همت را بالا بزنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمدرضا تابش عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اعلام حمایت از طرح نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد مبنی بر احداث حوزه علمیه ای درخور نام فقها و علمای یزدی در مرکز استان، از مسئولان دولتی و فعالان بخش خصوصی خواست تا در این خصوص آستین همت را بالا بزنند.

نماینده مردم اردکان در جلسه بررسی اعتبارات حوزه های علمیه استان در سال ۹۶ گفت: تحولات سال های اخیر بخصوص درعرصه علم و دانش و فناوری و توسعه فضاهای تاثیرگذار مجازی؛ می طلبد تا حوزه های علمیه و مراکز فرهنگی نیز با درک شرایط جدید، نسبت به اقناع و پاسخگویی به خواست ها و مطالبات مردمی خصوصا جوانان در عرصه های فکری و دینی، خود را مجهز و آماده سازند.

محمدرضا تابش با یادی از علما و فرهیختگان یزدی عنوان داشت: استان یزد همیشه مهد پرورش علما و فقهایی بوده است که با سلوک و مردمداری در دل یزدی ها جای گرفته اند و پیشگام تحولات بزرگی در حوزه های علمیه کشور و منطقه شده اند که جایگاه آنان در فقاهت و مرجعیت شیعه ستودنی است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تشریح وضعیت اقتصادی کشور و تاکید بر استقلال حوزه های علمیه، ابراز داشت: در عین حال دولت و مجلس نسبت به بهبود اعتبارات حوزه های علمیه در سال های اخیر متعهد بوده و تلاش نموده اند.

در این جلسه که با حضور آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، معاون عمرانی استاندار، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و نمایندگان شورای عالی حوزه های علمیه برگزار شد، به پیشنهاد نماینده مردم اردکان مقرر شد تا علاوه بر بودجه تخصیصی برای حوزه های علمیه استان از مرکز، بودجه حوزه های علمیه و مراکز خدمات رسانی به طلاب در استان نیز از محل اعتبارات استانی و تبصره ها تقویت شود.

در نشست مسئولان حوزه های علمیه استان یزد بر تحولات سال های اخیر بخصوص درعرصه علم و دانش و فناوری و توسعه فضاهای تاثیرگذار مجازی ونقش حوزه های عامیه در این زمینه تاکید شد.

انتهای پیام/ ی

تاکید بر استقلال حوزه های علمیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار