آغنده مطرح کرد؛

بازار داغ زیباسازی دندان ها/ نبود متولی برای آموزش دندانپزشکان زیبایی

دبیر علمی ششمین همایش زیبایی انجمن‌دندانپزشکان‌عمومی‌ایران گفت: به منظور آموزش دندانپزشکان باید انجمن دندانپزشکی زیبایی تأسیس شود.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رامین آغنده دبیر علمی ششمین همایش زیبایی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران در آستانه برگزاری ششمین همایش زیبایی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران اظهارکرد: از آنجایی که کارهای زیبایی در مطب های دندانپزشکی به شکل روزافزونی مورد استفاده قرار می گیرند و درآمد بسیاری از دندانپزشکان وابسته به این نوع خدمت است، افزایش تقاضا و افزایش تنوع خواسته‌ها در دندانپزشکی زیبایی می تواند به شکل فزاینده ای باعث درمان ناموفق بین همکارانی شود که از درمان های این حوزه کمتر سررشته دارند.

وی با بیان اینکه افزایش درآمد می تواند انگیزه‌ای برای کم توجهی به محور و کارهای نامناسب شود، گفت: متأسفانه آنچه این مشکل را تشدید می کند نبود متولی دولتی و یا حتی یک انجمن برای کنترل و نظم بخشی و آموزش این علوم به دندانپزشکان زیبایی است.

دبیر علمی ششمین همایش زیبایی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران ادامه داد: سال ها پیش که برای تأسیس انجمن دندانپزشکی زیبایی به مسئول وقت مراجعه کردم ،متاسفانه صرفا با مخالفت بی دلیلی روبرو شدم و این درحالی بود که در بسیاری از کشور ها بیش از یک انجمن دندانپزشکی زیبایی وجود دارد.

آغنده گفت: در شرایطی که بسیاری از روش های دندانپزشکی زیبایی بیش از یک رشته تخصصی را درگیر می کند، عدم توجه به نیاز آموزشی دندانپزشکان می تواند لطمات جبران ناپذیری را به همکاران و بیماران‌شان وارد کند.

وی بیان داشت: انجمن دندانپزشکان عمومی ایران درحالی ششمین دوره این همایش را برگزار می کند که نیاز به آموزش و ارائه مطالب گسترده تر و به روز تر در این زمینه بیش از پیش نمود پیدا کرده است همچنین گسترش علوم دندانپزشکی و تکنولوژی های نوین دیجیتال، گسترش کمی و کیفی موارد مصرفی، افزایش آگاهی و کمال گرایی بیماران، رقابت را در عرصه جذب بیماران و درمان آنها مشکل تر کرده و هر یک از همکاران باید محدوده شناخت و توانایی های خود را در این زمینه ارزیابی کنند.

دبیر علمی ششمین همایش زیبایی انجمن دندانپزشکان عمومی ایران گفت: نگاه نو به دندانپزشکی زیبایی اخلاق مدار که محور اصلی این همایش است سعی می کند تا با آمیختن معلومات روز با توانایی های تکنولوژیک و درمان های کم تهاجمی راهی را برای درمان ایده آل بیماران پیشنهاد دهد.

آغنده افزود: بی شک توانمند سازی دندانپزشکان در درمان دقیق و کم عارضه بیماران ترس ها را از دل ها خواهد زدود و تقاضاهای جدیدی را برای این هنر دندانپزشکی ایجاد خواهد کرد که در این تراکم تربیت دندانپزشک می تواند جایی برای کسب شرافت مندانه و اخلاق محور برای همکاران باز کند.

وی گفت: اساتید فن و متخصصان رشته های مختلف دندانپزشکی مرتبط با زیبایی، دعوت انجمن برای تدریس به همکاران را پذیرفته و آماده شده اند تا از آخرین تکنولوژی های روز ما را بهرمند کنند.

انتهای پیام/

لزوم آموزش دندانپزشکان زیبایی به دنبال تب و تاب زیبا سازی دندان ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار