بیرجند؛

صادرات 542 شتر مرغ از شهرستان خوسف به خارج از استان

ریاست شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف از صدور مجوز حمل 542 شتر مرغ زنده به خارج از استان در چهار ماهه اول سال 96 خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ دکتر محمودی؛ریاست شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند گفت: دو واحد پرورش مجاز صنعتی شترمرغ با ظرفیت 1575 قطعه در شهرستان در حال فعالیت است.

وی افزود:از تولید کلیه واحدهای شتر مرغ در سطح شهرستان در طی چهارماهه ابتدای سال 96 تعداد 55 مجوز بهداشتی قرنطینه ای حمل شترمرغ به تعداد 542 قطعه به مقصد برخی استان های کشور صادر شده است که در مدت مشابه سال گذشته هیچ صادراتی از این پرنده به خارج استان صورت نگرفته است.

دکتر محمودی گفت: هرگونه حمل و نقل دام و طیور به داخل یا خارج استان باید با هماهنگی شبکه دامپزشکی و اخذ مجوز بهداشتی و قرنطینه ای حمل انجام شود.

ریاست شبکه دامپزشکی شهرستان خوسف افزود:عوامل موثر در بروز بیماری های دامی و بیماری های مشترک بین انسان و دام براحتی می توانند در اثر جابجایی غیر مجاز دام و طیور و فقدان اجرای ضوابط قرنطینه ای لازم از یک منقطه به منقطه جغرافیایی دیگر انتقال یافته و باعث انتشار آلودگی در محیط های پاک شوند.


وی افزود: در همین راستا دامپزشکی شهرستان با اجرای ضوابط و مقررات قرنطینه ای و بهداشتی از شیوع و انتشار بیماری جلوگیری و بهداشت جمعیت دام و طیور را تامین می کند که در نهایت محصولی سالم به دست مصرف کننده ها می رسد.
انتهای پیام/ب


صادرات شتر مرغ از شهرستان خوسف برای اولین بار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار