بی توجهی به الگوی مصرف توسط 31 درصد مشترکان آب استان ایلام

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری ایلام گفت: 30 درصدمشترکان در استان به طور میانگین ماهانه 20 تا 40 مترمکعب و یک درصد هم بیش از 40 مترمکعب آب مصرف می کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام داراب بیرانوندی اعلام کرد: میزان تولید آب در استان سالانه بیش از 40 میلیون مترمکعب است که حجم زیادی از این میزان بدلیل فرسودگی شبکه و عمر بالای تاسیسات هدر می رود.

وی اضافه کرد: در استان ایلام 69 درصد مشترکان مصارف ماهانه آنها زیر الگوی مصرف (20 متر مکعب) است که این دسته از مشترکان بطور متوسط در سطح استان بطور ماهانه 24 هزار ریال هزینه آب بها پرداخت می کنند.

بیرانوندی مصرف آب آشامیدنی استان ایلام در سال گذشته را بیش از 31 میلیون متر مکعب آب عنوان کرد و افزود: میزان مصرف آب در چهار ماهه ابتدایی سال جاری نسبت به مدت مشابه پارسال رشد محسوسی را نشان می دهد.

وی هزینه تمام شده تامین آب مشترکان را چند برابر بیشتر از مبلغی که از مصرف کنندگان دریافت می شود، دانست و گفت: مشترکان استان ایلام بطور متوسط 125 هزار ریال در ماه بابت پرداخت خدمات آب و فاضلاب پرداخت می نمایند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری ایلام در خصوص متوسط فیش پرداخت آب بها توسط مشترکان در شهر ایلام افزود: با توجه به اینکه ضریب تعدیل آب بهای این شهر نسبت به سایر شهرهای استان بالاتر بوده و اکثریت مردم از دو خدمت آب و دفع بهداشتی فاضلاب بطور همزمان برخوردار هستند که متوسط پرداختی فیش خدمات آب و فاضلاب را در این شهر 137 هزار ریال در ماه است.

بیرانوندی یکی از مشکلات درآمدی شرکت آب و فاضلاب استان را پایین بودن ضریب تعدیل آب و فاضلاب شهری استان به نسبت متوسط کشوری اعلام کرد و گفت: متوسط ضریب آب بها استان 94 درصد است که همین امر باعث پایین بودن قیمت فروش آب در استان است.

مدیرعامل شرکت آبفای ایلام تاکید کرد: مردم باید در فصل گرم سال از مصرف بی رویه آب جلوگیری کنند و به افرادی هم که آب را درست مصرف نمی کنند تذکر دهند چرا که بررسی ها حاکی از آن است هنگامی که دمای هوا در تابستان بالا می رود مصرف آب نیز افزایش قابل ملاحضه ای می کند.

وی اضافه کرد: محدودیت منابع آبی واقعیتی غیرقابل انکار است و شهروندان باید براساس شیوه هایی که کارشناسان توصیه می کنند در صدد مصرف بهینه آب برآیند تا تبعات بحران کم آبی به حداقل ممکن برسد.

انتهای پیام/

صرفه جویی در مصرف آب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.