سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه؛

توسعه استان با بازرگانی دو جانبه بین کشورهای همسایه

سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان گفت: بازرگانی دوسویه کشور افغانستان و خراسان جنوبی را در دستور کار داریم زیرا که توسعه استان به ارتباط دوجانبه با کشور های همسایه بستگی دارد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ فیاضی، سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان صبح امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: اغلب بازرگانی خراسان جنوبی با افغانستان یک سویه بوده است و معتقدیم بازرگانی یک سویه برای ما ماندگار شدنی نیست و بازرگانی ماندگار است که دو جانبه و دوسویه باشد که این امر را نیز در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

وی افزود: خراسان جنوبی از ظرفیت‌های قابل توجه‌ای برخوردار است که در رأس امور دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه جذب سرمایه‌گذار برای این ظرفیت‌ها در استان است.

سرپرست دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه خراسان جنوبی با اشاره به اعلام آمادگی کشور قزاقستان برای سرمایه‌گذاری در طبس،گفت:در راستای جذب سرمایه‌گذار به تازگی هیئت سرمایه‌گذاری کشور قزاقستان از طبس بازدیدی داشته در راستای احداث کارخانه فروسیلیس که با استفاده از خاکستر معادن زغال سنگ با تکنولوژی بسیار جدید که در بحث آلومنیوم و فولاد کاربرد دارد بازدیدها صورت گرفته و قول‌هایی داده شده است.

فیاضی افزود: در ابتدا مبلغ سرمایه‌گذاری این هیئت خارجی در طبس 150 میلیون دلار بود که پس از بازدید و بررسی‌های میدانی این مبلغ را به 500 میلیون دلار افزایش دادند که با ایجاد این ظرفیت سرمایه‌گذاری می‌توان برای هزار نفر در طبس اشتغال زایی ایجاد کرد.

وی گفت: این دفتر در کنار جذب سرمایه‌گذار موضوع جذب گردشگر درمانی و گردشگر طبیعت را در دستور کار خود قرار داده و برای استفاده بهینه از این ظرفیت در استان تلاش خواهد کرد.

فیاضی افزود: در زمینه گردشگری طبیعت نیز با برقراری ارتباطات با سفارت خانه‌های خارجی و سفارت‌های خودمان در سایر کشورها می‌کوشیم زمینه مساعدی را فراهم کنیم که گردشگری طبیعت رونق بیشتری در استان بگیرد و روند صعودی قابل توجه‌ای داشته باشد.
انتهای پیام/ب


اشتغال هزار نفر در طبس با جذب سرمایه گذار قزاقستانی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار