میرشکار خبرداد

فوک خزری در سواحل گیلان قربانی عدم آگاهی مردم شد

مدیر کل زیست بوم دریایی گفت: بعد از کالبد شکافی‌های انجام شده بر روی فوک خزری مشخص شد که دو حفره عمیق در پوست حیوان ایجاد شده و بعد از خونریزی داخلی تلف شده است.

داود میرشکار مدیر کل زیست بوم دریایی در گفتگو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به مرگ فوک خزری اظهار داشت: فوک خزری توسط یکی از همیاران محیط زیست در روز جمعه در سواحل دریای خزر رها شد اما به دلیل گرمازدگی و شرایط جسمانی نامساعد این حیوان به دستور دکتر پروین فرشچی به یکی از حوضچه های آب شیرین منتقل شد تا وضعیتش مساعد شود.

وی با اشاره به اینکه همیاران محیط زیست برای بار دوم اقدام به گرفتن فوک خزری کرده و مردم نیز از روی ناآگاهی با وارد کردن دو ضربه محکم به فوک صدماتی را به این حیوان وارد کردند و موجب مرگ آن شدند، افزود: بعد از کالبد شکافی های انجام شده بر روی فوک خزری مشخص شد که دو حفره تا عمق چربی پوست فوک ایجاد شده است و به همین دلیل حیوان دچار خونریزی داخلی شده و در نهایت تلف شد.

میرشکار با اشاره به اینکه مرگ فوک خزری در روز جمعه در منطقه سنگاچین اتفاق افتاد، تصریح کرد: فوک خزری مورد نظر را در انزلی تحویل گرفتیم و با توجه به اینکه یک مرکز درمانی در استان گیلان برای این حیوان در نظر گرفته شد جلساتی را برای راه اندازی مرکز درمانی با مسئولان ذخیره گاه های حاشیه دریای خزر از جمله مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان تشکیل دادیم.

 مدیر کل زیست بوم دریایی با تاکید بر اینکه برای حفاظت از فوک خزری باید گام های موثری برداشته شود، افزود: دوره های آموزشی مختلفی در استان گیلان برای حفاظت این گونه دریایی و تنها پستاندار دریای خزر برگزار می‌شود که حدود 30 نفر برای شرکت در این دوره ها اعلام آمادگی کردند و امیدواریم بتوانیم گام های موثری را برای حفظ این گونه ارزشمند در استان گیلان برداریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
واقعا بعضي از اين ملت تا يه حيوونو ميبينن به جاي اينكه به فكر نجاتش باشن انگاري كه باباشونو كشته فقط به فكر كشتنش ميافتن و خوششون مياد از اين كار
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
چه جالب
آخرین اخبار