محمدی خبر داد

ورود نخستین گروه زائران حج تمتع 96 به مدینه منوره

رئیس سازمان حج و زیارت گفت:امروز نخستین گروه زائران حج تمتع 96 وارد مدینه منوره شدند.

ورود نخستین گروه زائران حج تمتع 96 به مدینه منورهبه گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید محمدی رئیس سازمان حج و زیارت در «ویژه برنامه با کاروان» با اشاره به آخرین تحولات حج تمتع ۹۶ اظهار کرد:از سه روز گذشته پرواز گروه های ستادی به عربستان برای ساماندهی به امور زائران شروع شده است.

وی افزود: امروز اولین گروه پروازی حجاج از استان هرمزگان به مدینه منوره انجام شد.

وی در ادامه افزود: امروز سومین گروه نیروهای ستادی  از جمله مدیران مجموعه ها و افرادی که هتل ها را اداره می کنند ،به عربستان اعزام شدند.

محمدی با بیان اینکه فرودگاه های ۲۰ استان از کشورمان میزبان زائران هستند، ادامه داد: برنامه مدینه قبل تا ۳۰ مردادماه ادامه دارد و برنامه مدینه بعد از ۱۴ مرداد تا۳ شهریورماه انجام می شود.

محمدی با بیان اینکه امسال ۸۵ هزار و ۳۰۰ نفر در قالب ۵۹۰ کاروان به حج تمتع اعزام می شوند، ادامه داد: ۳۰۰ کاروان به مدینه قبل و ۲۹۰ کاروان به مدینه بعد اعزام می شوند.

محمدی ادامه داد: زائران مدینه قبل ۵ شب در مدینه مستقر هستند و زائران مدینه بعد عازم جده و بعد وارد مکه می شوند.

وی با اشاره به اینکه تمام مقدمات سفر حج فراهم شده است، تصریح کرد: تمام مقدمات به لحاظ کمی و کیفی در زمینه تغذیه و اسکان حجاج فراهم شده است و هم چنین تمام درمانگاه ها شروع به فعالیت کرده اند تا مقدمات سفر حجاج بیش از پیش مهیا شود.

محمدی با اشاره به محدود بودن امکانات در مدینه خاطر نشان کرد: در مدینه منوره امکانات به دلیل توسعه مسجدالنبی و در پی آن تخریب هتل ها محدود شده است ،البته ذکر این نکته لازم است  که کمبود امکانات در مدینه برای تمام کشورها یکسان است.

وی افزود: کشورهای دیگر ۲ تا۳ روز در مدینه اقامت دارند ، اما ما موفق شدیم تا ۵ روز حجاج را در مدینه اسکان بدهیم.

وی با اشاره به اینکه  برگزاری حج سال آینده منوط به انجام تعهدات از سوی عربستان است، تصریح کرد: یک میلیون و ۳۵۰ هزار زائر در نوبت هستند که  اعزام  این تعداد  زائر ۱۶ سال طول می کشد و اگر عربستان به تعهداتش عمل کند، ایران قطعا زائران را به حج اعزام می کند.

محمدی با اشاره به لزوم آگاهی حجاج در زمینه های مختلف بیان کرد: من اعتقاد دارم که حجاج باید از مسائل حج آگاه باشند.

وی با بیان اینکه تفاوتی میان مکه و مدینه در خصوص اسکان زائران وجود دارد، ادامه داد: هتل های مدینه قدیمی تر از هتل های مکه هستند و معمولا زائران پس از ترک هتل های مکه با ورود به مدینه گمان می کنند که در اسکان آن ها کوتاهی شده است، اما اینطور نیست و لازم است در این زمینه مدیران کاروان ها آگاهی لازم را به حجاج بدهند.

وی با اشاره به طولانی بودن زمان حج تمتع امسال گفت: علت اصلی طولانی بودن زمان سفر حج عدم ظرفیت کافی فرودگاه ها است چراکه بین یک و نیم تا دو و نیم میلیون زائر از سراسر دنیا تنها از دو فرودگاه مدینه و جده وارد عربستان می شوند .

محمدی با اشاره به تاکید کشور عربستان برای آغاز پروازها از اول ذی القعده (9 روز گذشته)گفت: با رایزنی های انجام شده،زائران  از 9 مردادماه اعزام می شوند و بین ۳۰ تا۳۶ روز در عربستان اقامت دارند.

انتهای پیام/

یک میلیون و 350 هزار زائر در نوبت اعزام به حج هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۰۸ ۲۰ شهريور ۱۳۹۶
خوش به سعادتشون نصیب هر کسی نمی شه
Iran (Islamic Republic of)
نشناس
۰۹:۱۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
خدا قبول کنه ولی من عاشق کربلام
Iran (Islamic Republic of)
نشناس
۰۹:۱۸ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
خدا قبول کنه ولی من عاشق کربلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۱ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
خوش به سعادت کسانی که مشرف به حج میشوند
United States of America
امیرحسین دهاشی
۰۰:۲۷ ۰۹ مرداد ۱۳۹۶
خوش به حالشون منم دلم میخواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
خدارحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۵ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
خدارحم کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۱ ۰۸ مرداد ۱۳۹۶
لبیک
آخرین اخبار