حذف سوخت فسیلی از نیروگاه برق زاهدان

به طور رسمی و با حضور مدیر گازرسانی شرکت ملی گاز کشور سوخت این نیروگاه از گازوئیل به گاز تغییر کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،مدیر عامل شرکت تولید برق سیستان و بلوچستان گفت :نیروگاه برق زاهدان 8 واحد 25 مگاواتی دارد که سوخت 4 واحد آن از گازوئیل به گاز تبدیل شده است.


ایران پاک افزود: هم اکنون سوخت مصرفی نیروگاه بخار ایرانشهر و نیروگاه سیکل ترکیبی بمپور 100 درصد از گاز است که قبلا از مازوت و گازوئیل استفاده می شد.


وی تغییر سوخت نیروگاههای زاهدان، ایرانشهر و بمپور را از سوخت های فسیلی به گاز موجب صرفه جویی سالانه بیش از هزار میلیارد تومان بیان کرد و گفت: علاوه بر این، آلودگی های محیط زیستی ناشی از سوخت فسیلی این نیروگاه ها کاهش می یابد.


ایران پاک افزود : با تغییر سوخت نیروگاه زاهدان هم اکنون روزانه 25 تانکر سوخت از محورهای استان حذف و روزانه 600 هزار لیتر تنها برای نیروگاه زاهدان معادل 500 میلیون تومان صرفه جویی اقتصادی می شود .


طهرانی ، مدیر عامل شرکت گاز استان هم یکی از اولویت های اصلی این شرکت را تامین گاز مورد نیاز نیروگاه ها بیان کرد و افزود: با تغییر سوخت نیروگاه های برق ایرانشهر ، بمپور و زاهدان روزانه 120 هزار دلار صرفه جویی اقتصادی خواهیم شد و علاوه بر آن می توان در بخش صادرات سوخت ، نقش فعال تری داشته باشیم.

 

انتهای پیام/ع

نیروگاه برق زاهدان 8 واحد 25 مگاواتی دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار