یزدانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

برخی بانک‌ها در اعطای تسهیلات صنعتی تخلف می‌کنند

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت:در سال گذشته مشاهده شد برخی از بانک ها،از مبلغ تسهیلات یک واحد تولیدی برای پرداخت معوقات و بدهی های خود برداشت می کنند.

علی یزدانی معاون وزیر صنعت معدن و تجارت درگفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،گفت:تسهیلات دولتی در سال 95 ،16 هزار میلیارد تومان بود وامسال این مبلغ به 30 هزار میلیارد افزایش یافته است.

وی در رابطه با وجود انتقادهایی از سمت بخش خصوصی در مورد عدم اختصاص صحیح این منابع، افزود: انتخاب افراد متقاضی این تسهیلات از طریق سه مرحله پایش صورت می گیرد و در ابتدا کارگروهی متشکل از سازمان صنعت معدن تجارت هر استان و فرمانداری تشکیل شده وافرادی را که در سایت بهین یاب ثبت نام کرده اند مورد بررسی قرار می دهد .

یزدانی اضافه کرد:در ادامه اسامی بنگاه های منتخب به شورای سیاست گذاری رفته وپس از تایید مورد بررسی بانک قرار می گیرد.

معاون وزیر صنعت معدن وتجارت اذعان داشت:حتی کارگروهی بعد از دریافت تسهیلات نیز ،بنگاه های تولید را پایش می کند.

یزدانی در پاسخ به این پرسش که چند درصد امکان سواستفاده در دریافت تسهیلات کمک کننده به صنعت وجود دارد،بیان کرد:تقریبا این عدد نزدیک به صفر است، زیرا باوجود بازار راکد سرمایه گذاری در مسکن و حوزه های دیگر،کسی نمی تواند این پول را در جای دیگر سرمایه گذاری کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران با اشاره به تخلفات بانک ها در این حوزه،اظهار داشت:در سال گذشته مشاهده شد برخی از بانک ها ،از مبلغ تسهیلات یک واحد تولیدی برای پرداخت معوقات و بدهی های خود برداشت می کنند که این موضوع خلاف مصوبات شورای اقتصاد مقاومتی بوده و در صورت مشخص شدن با آن برخورد جدی خواهیم کرد.


انتهای پیام/


تخلف بانک ها در اعطای تسهیلات به صنایع

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار