رییس بخش گیاه پزشکی مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان غربی خبرداد:

اجرای 33پروژه تحقیقاتی در مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان غربی

درحال حاضر 33پروژه در بخش گیاه پزشکی مرکز تحقیقات درحال اجرا می باشدکه 18پروژه مربوط به آزمون سموم جدید مبارزه با آفات و بیماریها و علفهای هرز می باشد.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه عباسعلی روانلو با اعلام این خبر گفت: بخش گیاه پزشکی به لحاظ اجرای پروژه های تحقیقاتی یکی ازکار آمدترین بخشهای کشاورزی و رتبه اول را به خود اختصاص داده است.

رییس بخش گیاه پزشکی مرکز تحقیقات یکی ازمهمترین طرحهای پژوهشی را طرح آزمون برروی لکه سیاه سیب عنوان کرد و افزود:این طرح برروی باغهای سیب منطقه سلماس درحال اجرا است.

آفات کشاورزی بزرگترین دشمنان انسان

آفات کشاورزی را می توان ازبزرگترین دشمنان انسان بشمار آورد.

این آفات که شامل حشرات ، موجودات ذره بینی ،علفهای هرز،نرم تنان،جوندگان و پرندگان است با خسارت زدن به بخش های گوناگون گیاهی،بخش مهمی ازغذای انسان را از بین برده وزیان عمده ای به اقتصاد کشور  وارد می کنند.

باتوجه به اهمیت محوری بخش کشاورزی درامر تغذیه و اقتصاد کشور و از آنجا که رسیدن به خودکفایی و استقلال اقتصادی در این عرصه تضمین کننده استقلال سیاسی ما نیز خواهد بود.

هرگونه تلاش برای افزایش تولیدات کشاورزی بسیار ارزشمند و حیاتی است.

بیماری لکه سیب بیماری قارچی است که درسالهای 94و95درمناطق سلماس و مهاباد به حالت اپیدمی درآمد و خسارت اقتصادی فراوانی برجای گذاشت.

باتوجه به دانش و فن آوری روز لازم است روشهای علمی جدید جایگزین شیوه های سنتی مبارزه با آفات و بیماریهای گیاهی شود تا با افزایش سطح تولیدات از ورود  محصولات کشاورزی خارجی بی نیاز شویم.

انتهای پیام/ب

 

اجرای 33پروژه تحقیقاتی در مرکز تحقیقات کشاورزی آذربایجان غربی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.