ردپای گُل‌های قطب جنوب در نسل جدید کرم‌های ضد آفتاب

دانشمندان در ادامه تلاش های خود برای کشف اسرار طبیعت اینبار در گل ها و گیاهان قطب جنوب موادی شگفت انگیز برای سلامت پوست بدن انسان ها کشف کرده اند.

به گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌های نوین گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محققان در کشور شیلی به تازگی مولکول‌های دوگونه گل که منحصراً در قطب جنوب رشد می‌کنند را در محیط آزمایشگاهی کشت داده و با انجام آزمایش دریافتند مولکول‌های این گیاهان به شدت در مقابل اشعه ماورای بنفش خورشید مقاوم بوده و مانند یک عایق بسیار قوی عمل کرده مانع از آسیب دیدن گیاه می‌شوند.

کارشناسان براین اساس در نظر دارند نسل جدیدی از کرم‌های ضد آفتاب را طراحی کنند که در آن از ترکیبات گل‌های قطب جنوب استفاده شده و دارای بیشترین درصد عایق بودن در برابر اشعه‌های مضرخورشید است و می‌تواند از پوست بدن انسان به خوبی محافظت کند.

گل‌های قطب جنوب؛ نسل آینده کرم‌های ضد آفتاب+ تصاویر
این یافته‌ها حاصل تلاش محققان دانشگاه سانتیاگو در کشور شیلی در خصوص خواص دارویی گل‌ها و گیاهان قطب جنوب است.

در گام بعدی محققان شیلیایی در نظر دارند تا با یافت شرکای تجاری اولین نمونه محصولات آرایشی بهداشتی برپایه گل‌های قطب جنوب را ساخته و روانه بازار‌های جهانی کنند.

موادی که درساختار چند گونه از گل‌ها و گیاهان قطب جنوب وجود دارد که می‌تواند از آسیب DNA سلولی پوست بدن انسان جلوگیری کند و تابش اشعه خورشید را به میزان بالایی فیلتر کند.

استفاده از کرم ضد آفتاب برای تمامی رده‌های سنی در فصول مختلف سال به ویژه تابستان بسیار مهم است ومانع از آسیب دیدن پوست، بروز چین و چروک، کم آبی و خشکی پوست می‌شود.

گل‌های قطب جنوب؛ نسل آینده کرم‌های ضد آفتاب+ تصاویر
از جمله مهمترین علل استفاده از کرم ضد آفتاب پیشگیری از ابتلا به سرطان پوست به ویژه نوع ملانوما است که سرطانی بسیار مرگبار و تهاجمی است و سالانه باعث مرگ هزاران نفر در سراسر دنیا می‌شود.

انتهای پیام/

پیشگیری از سرطان پوست با کرم ضد آفتاب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار