یاسوج؛

مجازات حبس برای تخریب تأسیسات آب در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری استان گفت: مجازات حبس به مدت سه تا 10 سال برای تخریب و دستکاری تأسیسات آب و یا فاضلاب و نصب انشعاب‌های غیرمجاز در نظر گرفته شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ سید علی لدنی‌ نژاد در جمع خبرنگاران کهگیلویه و بویراحمد در یاسوج اظهار داشت: اطلاع رسانی لازم در این زمینه از طریق صدا و سیما، رسانه‌ها و ارسال پیامک انجام شده است.

وی افزود که حجم آب آشامیدنی تولیدی برای تأمین آب مردم کهگیلویه و بویراحمد سالانه افزون بر 31 میلیون مترمکعب است که این میزان نیز از 59 حلقه چاه و هفت دهنه چشمه در مدار بهره برداری تأمین می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: وجود انشعاب‌های غیرمجاز و فرسودگی شبکه توزیع سبب هدر رفت 25 درصدی این میزان آب تولیدی در کهگیلویه و بویراحمد شده است.

لدنی نژاد عنوان کرد که بخش عمده‌ای از مسائل مربوط به کمبود آب آشامیدنی در کهگیلویه و بویراحمد با رفع این 2 مشکل برطرف خواهد شد.

 انشعاب‌های غیرمجاز یکی از مهمترین چالش‌های پیش‌ روی شرکت آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری کهگیلویه و بویراحمد گفت که در برخی شهرهای این استان تخلفات متعددی در زمینه نصب انشعاب‌های غیرمجاز و یا شیرهای پشت کنتور انجام می‌شود.

لدنی نژاد با اشاره به تشکیل اکیپ‌های جمع‌ آوری انشعاب‌های غیرمجاز در شهرهای کهگیلویه و بویراحمد در سه سال اخیر، اظهار داشت: این اکیپ‌ها متشکل از تیم‌های اتفاقات و کارشناسان شرکت آبفای شهری استان است.

وی افزود که سال‌های اخیر و با همکاری دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد برخوردهای قاطع با متخلفان نصب انشعاب‌های غیرمجاز در این استان شده است.

لدنی نژاد بیان کرد: نصب انشعاب‌های غیرمجاز سبب بروز خسارت‌های متعدد به شرکت آبفای شهری کهگیلویه و بویراحمد شده و روند خدمات رسانی به مشترکان را نیز دچار اختلال می‌کند.

وی عنوان کرد که آب آشامیدنی با صرف هزینه‌های چشمگیر تولید می‌شود و اسراف و هدر رفت آن از طریق نصب انشعاب‌های غیرمجاز و مصارف غیرضروری به هیچ وجه قابل قبول نیست.

لدنی نژاد ابراز داشت: شتاب بخشی در رسیدگی به پرونده‌های مربوط به انشعاب‌های غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد نقش بسزایی در جلوگیری از شیوع چنین پدیده‌ای در استان دارد.

کهگیلویه و بویراحمد دارای 152 هزار مشترک آب و 35 هزار مشترک فاضلاب است.

 

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.