مهاباد؛

30هکتار زمین برای ایجاد شهرک صنایع پایین دستی پتروشیمی مهاباد

فرماندار مهاباد :برای ساخت شهرک صنایع پائین دستی پتروشیمی مهاباد 30 هکتار زمین اختصاص یداده شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، معاون استاندار آذربایجانغربی و فرماندار شهرستان مهاباد گفت: 30 هکتار زمین برای ساخت شهرک صنایع پائین دستی در اطراف پتروشیمی مهاباد اختصاص یافته و 180 نوع طرح با توجیه های لازم برای آن تعریف شده است.


ایرج شجاعی با بیان اینکه پتروشیمی مهاباد بزرگترین طرح شمال غرب کشور است افزود: این طرح با 10 هزار و 760 میلیارد ریال سرمایه گذاری برای 600 نفر به صورت مستقیم و 2 هزار و 500 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

شجاعی گفت: با افتتاح پتروشیمی مهاباد امکان ایجاد صنایع پائین دستی مربوط به این واحد صنعتی نیز به وجود آمده تا با ساخت آن علاوه بر صرفه جویی و درآمد ارزی چشمگیر، برای بیش از سه هزار نفر دیگر نیز امکان اشتغال فراهم شود.

فرماندارشهرستان مهابادتصریح کرد: تاکنون 20میلیارد ریال برای ایجاد زیرساخت های شهرک پائین دستی مهاباد اختصاص یافته است تا آب، برق و گاز شهرک ایجاد شود و سرمایه گذاران رغبت بیشتری برای سرمایه گذاری داشته باشند.

شجاعی اضافه کرد: دو تا سه سرمایه گذار از ترکیه و اقلیم کردستان عراق هم پیشنهاد خود را برای سرمایه گذاری در مهاباد ارائه کرده اند که مراحل اولیه و مقدماتی سرمایه گذاری را می گذراند.

فرماندار مهاباد تاکید کرد: اگر بتوانیم صنایع پائین دستی پتروشیمی مهاباد را راه اندازی کنیم ضمن ایجاد اشتغال مستقیم برای حدود سه هزار و500 نفر ازصادرات مواد خام هم جلوگیری خواهد شد.
انتهای پیام/ع

 


با ایجاد شهرک صنایع پایین دست پتروشیمی مهاباد ، برای 3هزار 500 نفر شغل ایجاد میشود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.