اردبیل؛

استان اردبیل قطب تولید عسل ناب سبلان

استان اردبیل به عنوان قطب تولید عسل ناب سبلان در سطح ملی مطرح است به طوری که در این استان سالانه 6 هزار تن عسل تولید می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهلول تکلوی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل در دوره آموزشی، تخصصی تولید و برداشت ژل رویال در اردبیل اظهار داشت: آموزش‌های تخصصی و  کاربردی در صنعت زنبورداری با دانش روز در رئوس برنامه‌های آموزشی در حوزه پرورش و تولید عسل بوده و در این زمینه اهتمام جدی داریم.

وی گفت: استان اردبیل به عنوان قطب تولید عسل ناب سبلان در سطح ملی مطرح است به طوری که در این استان سالانه 6 هزار تن عسل تولید می‌شود که از این میزان یک هزار و 200 تن آن در داخل استان مصرف و بقیه به سایر استان‌های کشور و نیز خارج از کشور صادر می‌شود.

تکلوی تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال 95 در استان اردبیل بالغ بر 320 هزار کلنی زنبور عسل وجود دارد که به دلیل برخورداری این استان از مواهب طبیعی و گیاهان متنوع در دامنه‌ها و کوهپایه‌های سبلان و خلخال و اردبیل مرغوبترین عسل کشور در این استان تولید می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: استان اردبیل در زمینه تولید عسل رتبه سوم کشوری را به خود اختصاص داده است که این نشان از ظرفیت‌ها و استعدادهای سرشار این استان در حرفه زنبورداری است.

وی بیان کرد: حرفه زنبورداری نقش موثری در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال در استان بر عهده دارد چرا که استان اردبیل به دلیل برخورداری از  تنوع گونه‌های گیاهی و آب و هوای بسیار مطلوب زمینه‌های رشد و ترقی در این بخش را به خوبی داراست و به همین دلیل نیز به‌زودی جشنواره عسل در مشگین‌شهر برگزار می‌شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل اظهار کرد: برگزاری این جشنواره فرصت مغتنمی است که این استان  قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود را در صنایع تبدیلی و بسته بندی و صادرات این محصول ارزشمند به نمایش بگذارد و بتوانیم برند عسل سبلان را به عنوان نمادی از توانمندی‌های ارزشمند این استان در سطح ملی و جهانی معرفی کنیم.

 

انتهای پیام/ع

قطب تولید عسل ناب سبلان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.