مفتی اعظم عربستان: درخواست‌ها برای بین‌المللی شدن اداره حرمین شریفین اظهاراتی گمراه‌کننده است

عبدالعزیز آل شیخ درخواست‌ها برای اداره مشترک حرمین شریفین از سوی کشورهای اسلامی را رد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشاتودی، عبدالعزیز آل شیخ، مفتی اعظم عربستان سعودی در اظهاراتی با محکوم کردن درخواست ها برای اداره مشترک حرمین شریفین از سوی کشورهای اسلامی، این اظهارات را سخنانی گمراه‌کننده خواند.

عبدالعزیز آل شیخ در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط مدعی شد آنچه برخی رسانه ها در خصوص این مسأله مطرح می کنند، اظهاراتی دروغین بوده و مراد از آن ایجاد بلوا و ناآرامی در میان مسلمانان است که برای هدف قرار دادن وحدت و یکپارچگی مسلمانان انجام می شود.

وی در ادامه اظهارات خود تاکید کرد صحنه های وحدت مسلمانان و وحدت کلمه آنها سبب خشمگین شدن دشمنان شده و آنها تلاش می کنند بدین وسیله این وحدت را هدف قرار دهند؛ وحدتی که در حضور مسلمانان از سراسر جهان برای ادای مناسک عمره و حج همراه با طمأنینگی و آرامش تجلی می یابد.

عبدالعزیز آل شیخ در ادامه اظهارات عجیب خود گفت: تمامی مسلمانان شاهد اقدامات عربستان هستند و در کنار این کشور ایستاده اند. عربستان تمامی امکانات خود را در خدمت حرمین شریفین قرار داده است. عربستان به میلیون ها حاجی و عمره‌گزار خدمت می کند و تمامی سختی هایی را که ممکن است در ادای مناسک با آن روبرو شوند، هموار می سازد و میان ملیت های زوار تفاوتی قائل نمی شود.

گفتنی است بیشتر روزنامه های برجسته عربی امروز به مسئله افزایش بحران میان کشورهای عربی پرداختند. قطر، عربستان را به سیاسی کردن مسئله حج متهم کرده است. عربستان مدعی است درخواست قطر برای اداره مشترک حرمین شریفین از سوی کشورهای اسلامی، درخواستی خصمانه و اعلام جنگ به عربستان تلقی می شود.

دوحه کشورهای تحریم‌کننده قطر ( عربستان، مصر، بحرین و امارات) را به ممانعت از ورود حجاج  قطری برای ادای مناسک حج متهم کرده است.

انتهای پیام/

 

رد درخواست اداره امور حج توسط کشورهای اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
کیان
۱۸:۴۳ ۱۰ مرداد ۱۳۹۶
کاش دول ایران ترکیه و ... نیز همزمان با قطر بحث اداره مشترک حرمین شریفین را پیگیری جدی کنند و حد فاصل مکه تا مدینه و شعاع 200 کیلومتری ان دو شهر عزیز هم از خاک سعودی کاملا جدا شود و به اداره مشترک جهان اسلام برسد. دولت ایران باید جدی باشد.
آخرین اخبار