وزیر نفت :

مشکل گاز صنایع استان‌های شمالی برطرف شد

وزیر نفت گفت: هم‌اکنون با اجرای عملیات انتقال گاز دامغان به ساری مشکل تأمین گاز صنایع شمالی برطرف شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان؛ بیژن نامدار زنگنه  در مراسم افتتاح خط انتقال دامغان به نکا گفت: برای بنده مایه شرمندگی بوده که ایران جزو کشورهای صادرکننده گاز باشد ولی در برخی استان های کشور با کمبود گاز مواجه بودیم.

 زنگنه با اشاره به اینکه از مردم استان‌های شمالی کشور به دلیل تحمل قطعی گاز در زمستان سال گذشته تقدیر می‌شود، افزود: هنر ما به عنوان مسئولان این است که ثروت برای بهبود زندگی به مردم انجام دهیم و هنر واقعی ما باید خدمت رسانی باشد.

وزیر نفت با اشاره به اینکه نقش نمایندگان شمال کشور جهت تسریع در اجرای پروژه ملی خط انتقال گاز دامغان به نکا بسیار موثر بوده است، گفت: امروز روز خوبی برای خانواده وزارت نفت بوده چرا که دیگر مشکل قطعی گاز برای مردمان خطه شمال کشور وجود نخواهد داشت.

زنگنه با بیان اینکه با افتتاح این پروژه ملی دیگر مشکل تامین خوراک گاز صنایع در استان‌های شمالی نداریم، تصریح کرد: انتظار داریم مسئولان استان از منبع گاز صرفا به عنوان سوخت خانگی استفاده نکنند بلکه گاز صنایع نیز استفاده شود.

وی با اعلام اینکه 14 هزار روستای کشور در قبل از دولت دهم گازرسانی شده بود، گفت: در سه سال گذشته 9 هزار روستای کشور گازرسانی شده و تا دو سال آینده نیز 4 هزار روستای دیگر گازرسانی می‌شود.

زنگنه با بیان اینکه 98 درصد شهرها و 90 درصد روستاهای کشور گازدار شده است، افزود: به دلیل عدم استفاده از سوخت گاز در دوازده سال اخیر، 100 میلیارد دلار از گازوئیل و مازوت کشور هدر رفته است.

انتهای پیام/س

گاز رسانی  4 هزار روستا تا 2 سال آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.