مشهد؛

نبودن تامین اشتغال پایدار در تربت جام

سیاست های استانی به نحوی است که دغدغه اشتغال پایدار را در این شهرستان تامین نمی کند.

عدم تامین اشتغال پایدار در تربت جامبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد؛ احمد شافعی معاون فرماندار تربت جام در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری برگزار شد گفت: هنگامی که سرمایه گذاران و تولید کنندگان به این شهرستان می آیند نباید با دست اندازهای اداری روبرو شوند و روند ایجاد اشتغال دچار چالش جدی تری توسط مسئولان شود.


وی با اشاره به سیاست دولت در خصوص اشتغال تصریح کرد: دولت همت جدی در ساماندهی اشتغال پایدار دارد ودر حوزه کارشناسی باید همراهی بیشتر داشته باشد.


معاون فرماندارتربت جام با اشاره به تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی به عنوان یک فرصت خوب در ایجاد اشتغال گفت: متاسفانه انتظاراتی که ما از این ستاد داریم برآورده نشده ومدیران ادارات به طور جدی حضور ندارند.
 

وی ادامه داد : وضعیت مشاغل خانگی نامطلوب است باید مدیران عضو ستاد اقتصاد مقاومتی با توجه به صنعت فرش و قابلیت در صنایع دستی اشتغال پایدار را در خانواده های آسیب دیده اجتماعی وسرپرست خانوار در اولویت قرار دهند.


شافعی افزود: صنایع دستی از ظرفیت بالایی برخوردار است و فرش برند معروف منطقه است که می تواند مشکل خانواده ها را حل کند و لازم است الویت اشتغال مشخص شود تا در جلسات استانی از آن مشاغل حمایت و رفع مشکل شود.


معاون فرماندار گفت: مشاغل خانگی در سال گذشته وضعیت نامطلوبی داشته است . شهرداری موظف است مکانی برای عرضه فروش روستائیان و تولیدات داخلی فراهم کند.


در ادامه جعفر جوادی مدیر جهادکشاورزی تربت جام با اشاره به دلایل انحراف تسهیلات اشتغال گفت: یکی از اصلی ترین دلایل بهره بالای بانکی به سپرده ها می باشد و تولید کننده نمی تواند اقساط را پرداخت کند در نتیجه سرمایه اش را در بانک سپرده گذاری و سود دریافت می کند پس دیگر نباید توقع داشت مردم به دنبال تولید باشند.


جوادی با اشاره به نگاه غلط در استان نسبت به فرش افزود: در استان به تولید فرش نگاه خرد وجود دارد و احساس می شود که این موضوع دارای انحراف است حال در صورتی که در شهرستان نگاه کلان می باشد و این موضوع نباید مانع تولید فرش شود.


انتهای پیام// س.ج
 


دولت همت جدی در ساماندهی اشتغال پایدار دارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.