حسینی در مراسم بازدید خبرنگاران از باغ کتاب مطرح کرد؛

رتبه 39، سرانه مطالعه کلاس چهارمی ها در میان 47 کشور/ آموزش و پرورش مطالعه و خلاقیت را می کشد

مدیرعامل نشر شهر گفت: مجموعه سینمایی باغ کتاب به همراه 10 سینما و یک سالن تئاتر 450 نفری هفته آینده افتتاح می شود.

رتبه 39، سرانه مطالعه کلاس چهارمی ها در میان 47 کشور/ آموزش و پرورش مطالعه و خلاقیت را می کشدبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سیدمجید حسینی مدیرعامل نشر شهر در مراسم بازدید خبرنگاران از باغ کتاب شهر تهران که شب گذشته در این مکان برگزار شد با بیان اینکه ایده اولیه باغ کتاب تبدیل آن به نمایشگاه دائمی کتاب بود، اظهار داشت: قرار بود نمایشگاه کتاب تهران به اینجا منتقل شود اما هرچه تلاش کردیم این موضوع عملی نشد.

وی افزود: تا زمانی که سرانه مطالعه را بالا نبریم افزایش ویترین کتاب فایده ای ندارد چراکه معتقدم اگر کل کشور هم به ویترین کتاب تبدیل شود باز هم سرانه مطالعه افزایش پیدا نمی کند.

مدیرعامل نشر شهر با بیان اینکه سرانه مطالعه فرزندان اکثرا در مدرسه از بین می رود نه در سیستم وزارت فرهنگ و ارشاد، گفت: ما یک مجموعه ای به نام آموزش و پرورش درست کرده ایم که کار آن کشتن مطالعه و خلاقیت در کشور است.

حسینی ادامه داد: بر اساس آمارها و اطلاعات به دست آمده سرانه مطالعه کلاس چهارم کشور در بین 47 کشور دنیا 39 است و این نشان می دهد که بچه های ما حتی در مدرسه هم خواندن و نوشتن را یاد نمی گیرند.

وی با تاکید بر اینکه سالانه 46 هزار میلیارد در آموزش و پرورش هزینه می شود، گفت: این رقم هزینه می شود تا افرادی بدون علاقه درس بخوانند و سوادی هم یاد نگیرند.

مدیرعامل نشر شهر اضافه کرد: بر اساس اطلاعات به دست آمده سرانه مطالعه در دهه 60 بسیار بالاتر از امروز بوده به گونه ای که معدل مطالعه و تیراژ کتاب در دهه 60، 3هزار نسخه و هم اکنون 300 نسخه است.

حسینی با اشاره به تغییر سیستم آموزشی در کشور یادآور شد: در آن سال ها افراد در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کارهای مفیدی انجام می دادند اما امروز آنها اقدام های کمتری انجام می دهند به همین دلیل وضعیت علمی ما بسیار افت کرده است.

وی با تاکید بر اینکه در بخش مطالعه وضعیت مناسبی نداریم، افزود: برای علاقه مند کردن بچه ها باید اقدام ها و برنامه ریزی های مناسبی صورت بگیرد.

مدیرعامل نشر شهر با بیان اینکه ایران به اندازه کشور فرانسه کتاب تولید می کند و به اندازه ژاپن ناشر دارد، تاکید کرد: با وجود تولید کتاب در ایران ما حتی به اندازه کشور افغانستان هم کتاب نمی خوانیم به همین منظور معتقدم تولید در کشور فایده ای ندارد.

حسینی با تاکید بر اینکه ما در کشور ایران با 80 میلیون جمعیت 2هزار و 160 دانشگاه داریم، تصریح کرد: کشور هند با یک میلیارد و 300 میلیون جمعیت یک هزار و 340 دانشگاه، امروزه در آیتی رتبه اول را در دنیا به خود اختصاص داده است چراکه توانسته علم را تبدیل به کار کند.

وی ادامه داد: بر اساس آمارهای جمع آوری شده تا پایان سال 1420 ، 80 درصد مردم ایران لیسانس دارند و مدرک آنها با یک کاغذ پاره برابری می کند.

مدیرعامل نشر شهر تصریح کرد: باغ کتاب تهران در راستای افزایش سرانه مطالعه گام های خوبی برداشته است.

حسینی با بیان اینکه مجموعه فرهنگی باغ کتاب تهران شامل دو بخش مهم و اصلی کتاب و باغ علم است، گفت: بخش کتاب شامل دو بخش خردسال و کودک و نوجوان و همچنین بخش بزرگسال و عمومی است.

وی اضافه کرد: پروژه باغ علم ما سه فاز دارد که بخش 2 تا 8 سال، بخش8 تا دوازده سال و بخش دوازده تا هجده سال را در بر می گیرد.

مدیرعامل نشر شهر با تاکید بر اینکه تا دو ماه آینده فاز قصه خوانی در مجموعه باغ کتاب تهران برای کودکان افتتاح می شود، گفت: مجموعه سینمایی باغ کتاب به همراه 10 سینما و یک سالن تئاتر 450 نفری هفته آینده افتتاح می شود.

حسینی با بیان اینکه باغ کتاب تهران ضرری به کتاب فروشی های شهر تهران نخواهد زد، افزود:از اتحادیه کتاب فروشی ها در خواست کردیم که به این مجموعه بیایند و  با ما همکاری کنند تا از این مجموعه سود اقتصادی هم به آنها برسد.

 انتهای پیام/

 

افتتاح مجموعه سینمایی باغ کتاب تا هفته آینده

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار