بجنورد؛

برگزاری آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی

امروز تالار گلشن بجنورد میزبان اختتامیه دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بجنورد؛، آیین اختتامیه دوازدهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی با حضور معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد ، مدیر هنرهای نمایشی کشور و استاندار خراسان شمالی ساعت 18 در تالار گلشن برگزار می شود.

سعید اسدی داور نهایی جشنواره تئاتر رضوی نگاه جستجوگرانه و کارشناسانه را از ویژگی های آثار دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی عنوان کرد.

اسدی با بیان اینکه موضوعات مرتبط با تئاتر دینی از جمله تئاتر رضوی باید آزمون و خطا را پشت سر بگذارد تا برای آن آینده ای روشن ترسیم شود، گفت: برای تحقق این امر، خراسان شمالی باید به عنوان پایگاه مرکزی این موضوع انتخاب شود.

داور دو دوره اخیر جشنواره بین المللی تئاتر فجر با تاکید بر اینکه جشنواره عرصه ای برای تولید تئاتر نیست، گفت: آثاری که به جشنواره راه پیدا می کند باید عصاره تئاتر بوده و بتواند حس زیبایی شناختی را به مخاطب منتقل کند، بنابراین تولیدات صرف جشنواره ای هیچگاه سبب موفقیت نمی شود.

وی افزود: امروز بیشتر پیشکسوتان و هنرمندان تئاتر که به‌صورت حرفه‌ای وارد کار و صاحب‌قلم، بیان و صحنه شدند، پایه و اساس را در مدرسه آموخته‌اند بنابراین ضرورت دارد این مهم در آموزش‌وپرورش احیاء شود.

اسدی از توسعه رشته‌های هنری در هنرستان‌های کشور خبر داد و گفت: کسی که در مدرسه با تئاتر آشنا شود، قطعاً در آینده مخاطب و یکی از ارکان تئاتر نیز خواهد بود.

انتهای پیام/ط

نگاه جستجوگر و کارشناسانه از ویژگی های آثار دوازدهمین جشنواره تئاتر رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.