خلچ در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

محدویت واردات گوشت های هندی به کشور

رییس سازمان دامپزشکی کشور گفت:در حال حاضر برای واردات گوشت از کشور هند محدودیت هایی ایجاد کرده ایم.

محدویت واردات گوشت های هندی به کشور/سازمان دامپزشکی بر سلامت واردات گوشت به کشور حساس عمل می کندمهدی خلج رییس سازمان دامپزشکی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان؛  گفت: ما واردات گوشت از کشور هند را در مقطعی مجاز اعلام کرده بودیم واز نظر الزامات بهداشتی که ما اعلام کرده بودیم مشکلی وجود نداشت.

 وی ادامه داد:سازمان دامپزشکی بهداشت و سلامت گوشت بوفالوی هندی را با حساسیت بیشتری بررسی می کند و علاوه بر نظارت های دقیق، کارشناسان این سازمان نیز در هندوستان حضور دارند و با نظارت و تایید آنها مجوز بهداشتی صادر می شود.

رییس سازمان دامپزشکی کشور افزود: ما مجوز بهداشتی به واردکنندگان کارخانجات محصولات گوشتی داده بودیم ولی خود واردات کنندگان بدلیل تغییرات که در نظام مالی کشور هند صورت گرفته بود از واردات گوشت از کشور پشیمان شدند.

خلج تصریح کرد: سازمان دامپزشکی کشور به منظور نظارت بر سلامت گوشت‌های وارداتی از کشورهای مختلف و از جمله هندوستان نسبت به تدوین الزامات بهداشتی واردات اقدام می کند.

رییس سازمان دامپزشکی کشورافزود: بر این اساس کلیه ضوابط و الزامات بهداشتی لازم به منظور حصول اطمینان از سلامت دام‌های کشتاری، توسط دامپزشکی دولتی کشور هندوستان کلیه گاوهای کشتاری پیش و پس از کشتار  مورد بازرسی قرار می‌گیرند.

وی یادآورشد: سازمان دامپزشکی کشور امانت دار موازین سلامت و بهداشت در سطح ملی و بین المللی است بنابراین فرآورده هایی که وارد  یا صادر می شود با تایید این سازمان است .


انتهای پیام/

ماجرای گوشت های هندی سر سفره ایرانی ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۷ ۱۲ مرداد ۱۳۹۶
وای
آخرین اخبار