ساری،

توسعه اورژانس اجتماعی در ۱۴۰ شهر جدید کشور

اورژانس اجتماعی ۱۲۳ امسال در ۱۴۰ شهر جدید راه اندازی می‌شود.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، موسوی چلک رئیس و مدیرکل مدیریت عملکرد بهزیستی کشور در همایش تجلیل از ۲۵ دختر بهزیستی مازندران گفت: یکی از مهمترین مولفه‌های بهزیستی برای حمایت از دختران در معرض آزار و آسیب اجتماعی توسعه اورژانس اجتماعی در ۱۴۰ شهر جدید کشور در سال ۹۶ است.


وی افزود: توسعه خانه‌های سلامت، توسعه کیفی خدمات و برنامه ریزی برای مشارکت‌های اجتماعی و حمایت روانی دختران از دیگر برنامه سازمان بهزیستی کشور است.


رئیس و مدیرکل مدیریت عملکرد بهزیستی کشور با بیان اینکه بهزیستی بزرگترین سازمان اجتماعی است که با فعالیت مناسب می‌تواند وضعیت نامطلوب اجتماعی کشور را سامان بخشد، گفت: بهزیستی نسبت به تحقق حقوق شهروندی در جای جای کشور باید مطالبه‌گر باشد و نباید سازمان مشکل‌محور باشد، بلکه باید سازمانی آینده‌نگر و نیازمحور باشد.


موسوی چلک افزود: براساس آمار حدود ۱۰ میلیون یا ۲۵ درصد جمعیت کشور دختر هستند که به عنوان سرمایه‌ای برای توسعه کشور محسوب می‌شود.


وی آمار دارای تجرد قطعی را حدود ۴۲۶ هزار نفر اعلام کرد و گفت: ازدواج در سنین ۱۵ تا ۱۹ در کشور در حال افزایش است و پیش بینی می‌شود در آینده آمار تجرد قطعی کاهش پیدا کند.


رئیس و مدیرکل مدیریت عملکرد بهزیستی کشور با بیان اینکه در بعضی مولفه‌های آموزش، دسترسی به خدمات بهداشتی و حضور در عرصه اجتماعی فرصت برابر را برای دختران فراهم کرده است، گفت: باید بستر حمایت روانی - اجتماعی از دختران جامعه در فضای واقعی و مجازی فراهم شود تا تهدید‌های حضور دختران در عرصه‌های اجتماعی کشور کاهش یابد.


موسوی چلک با بیان اینکه ۱۰ هزار مددکار اجتماعی در سازمان بهزیستی کشور به مددجویان خدمات آموزشی، مشاوره‌ای و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ارائه می‌دهند، افزود: افزایش توانمندی و مشارکت اجتماعی دختران، امنیت و سلامت اجتماعی و توسعه اجتماعی پایدار در جامعه را همراه دارد.


وی گفت: سازمان بهزیستی کشور به عنوان متولی اصلی حمایت از دختران در معرض آزار را به صورت دائمی یا مقطعی در خانواده و مراکز تحت پوشش برعهده دارد.


سعید آرام مدیرکل بهزیستی مازندران نیز در این همایش با بیان اینکه ۱۸ مرکز نگهداری از دختران بی سرپرست و آسیب پذیر در استان وجود دارد، گفت: بیش از ۱۰ دختر آسیب دیده استان پارسال ساماندهی شدند.


وی از راه اندازی مراکز اورژانس اجتماعی، خانه‌های سلامت و مراکز مشاوره برای حمایت از دختران و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی در حوزه بهزیستی خبر داد، افزود: بیش از ۲۰ دختر امسال از طریق دستگاه‌های قضایی و نیروی انتظامی با داشتن مشکلاتی شامل کودک آزاری، فرار از خانه و نداشتن سرپرست خانواده به اداره کل بهزیستی استان ارجاع داده شد.


مدیرکل بهزیستی مازندران از ۲۵ هزار تماس تلفنی به سامانه ۱۲۳ خبر داد و گفت: ۷۵۰تماس مربوط به خودکشی بود که با مداخله به موقع از این اقدام جلوگیری شد.


آرام از راه اندازی کمپین نه به کودک آزاری در سال گذشته برای اولین بار در مازندران خبر داد و گفت: ۲۰ دختر پارسال که بنابر دلایلی از منزل فرار کرده بودند ساماندهی شدند.


۲۵ دختر برتر علمی، آموزشی و ورزشی تحت پوشش بهزیستی و ۱۰ کارشناس مراکز اورژانس اجتماعی و نگهداری دختران و ۴ خیر بهزیستی تجلیل به عمل آمد.


انتهای پیام/ع


حمایت از دختران  آسیب پذیر با توسعه مراکز اورژانس اجتماعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار