۸ افسر بلندرتبه ارتش به اتهام فساد به زندان محکوم شدند

مقام‌های وزارت دفاع ملی افغانستان می‌گویند که ۸ افسر بلندرتبه ارتش به شمول سه ژنرال به اتهام دست داشتن در فساد و اختلاس از بیست سال تا یک سال محکوم به زندان شده‌اند.

۸ افسر بلندرتبه ارتش به اتهام فساد به زندان محکوم شدندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، دادستانی کل کشور نزدیک به ۱۰ روز قبل اعلام کرد که ۸ افسر بلندرتبه ارتش از جمله سه ژنرال به اتهام جعل و تزویر، اختلاس و سوء استفاده از صلاحیت از سوی مرکز عدلی و قضایی مبارزه با فساد بازداشت شده اند.
دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع ملی، امروز چهارشنبه (۱۱ اسد) گفت که محکمه ابتدایی این افسران برگزار شده است.
آقای وزیری تصریح نمود:"ریاست محکمه جرایم سنگین مبارزه فساد اداری در قضیه اختلاس تیل به ارزش دو میلیون و چهار صد و بیست هزار دالر امریکایی و جبران خساره مبلغ چهار میلیون افغانی از بابت تاوان سه پایه جنراتورها این افسران ارتش را محکوم به زندان کرده است".
وی بیان داشت:" محکمه جرایم سنگین مبارزه با فساد اداری؛ دگروال محمود را به مدت ۲۰ سال حبس تنفیذی؛ دگروال عبدالعظیم را به مدت ۱۸ سال حبس تنفیذی؛ بریدجنرال فضل الله را به مدت ۷سال حبس تنفیذی و دگروال عبدالمعروف را به مدت ۲ سال و ۲ ماه حبس تنفیذی محکوم به مجازات نمود".
سخنگوی وزارت دفاع افزود:" محکمه همچنان تورنجنرال عبدالقدیر را به مدت ۲سال و ۲ ماه حبس تنفیذی؛ بریدجنرال اصغر را به مدت یک سال و یک ماه حبس تنفیذی، تورن محمد هارون را به مدت ۲ سال و ۲ ماه حبس تنفیذی و تورن احمد جان را به مدت یک سال و یک ماه حبس تنفیذی محکوم کرده است".
آقای وزیری بیان داشت که این افراد از سوی محکمه مجبور به پرداخت خساره نیز شده‌اند.
وی بیان داشته که حق استیناف طلبی این افسران محفظ می باشد.
سخنگوی وزارت دفاع ملی تاکید کرده است که رهبری وزارت دفاع ملی مبارزه با فساد را در اولویت‌های کاری خویش قرار داده و به مردم افغانستان اطمینان می‌دهند که در راستای این امر از هیچ گونه سعی و تلاش دریغ نمی ورزند.

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار