شریعتمداری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

اقدامات لازم برای مراسم اربعین درحال انجام است

استاندار خوزستان گفت: خوشبختانه تمام اقدامات لازم برای برگزاری مراسم اربعین در حال انجام است.

//غلامرضا شریعتمداری استاندار خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازدید نمایندگان کشورهای خارجی از کانون تولید ریزگردهای استان متبوع خود اظهار داشت: این گروه از سازمان ملل و کشورهای مختلف برای بازدید از کانون ریزگردها به خوزستان آمدند.

وی افزود: این نمایندگان از تالاب هورالعظیم، کانون تولید ریزگردها و اراضی نهال‌کاری‌ شده بازدید کردند.

استاندار خوزستان همچنین در بخش دیگری از سخنان خود درباره تمهیدات اندیشیده شده به منظور برگزاری مراسم اربعین اضافه کرد: خوشبختانه تمام اقدامات لازم در حال انجام است از سال گذشته هم ستاد اربعین به صورت ماهانه تشکیل جلسه داده است.

شریعتمداری با بیان اینکه به دنبال انجام امور مربوط به برگزاری مراسم اربعین هستیم، گفت: جاده‌ها و معابر را در دست ساخت و بازسازی قرار دادیم همچنین آبرسانی مرز چزابه هم در دست انجام است البته این طرح حدودا 30 میلیارد تومان تخیص اعتبار نیازد دارد اما متاسفانه تاکنون هیچ اعتبار خاصی برای برگزاری مراسم اربعین به ما پرداخت نشده است.

اعتبار خاصی برای برگزاری مراسم اربعین پرداخت نشده است

وی یادآور شد: سال گذشته بیش از 60 درصد زائران اربعین از مرزهای استان خوزستان وارد عراق شدند اما امسال مرز خسروی هم به عنوان معبر جدید در نظر گرفته شده به هر حال هر تعداد زائر که قصد عبور از از مرز ما را داشته باشند آمادگی پذیرش آنها را خواهیم داشت.

استاندار خوزستان با تاکید بر اینکه وزارت کشور باید درباره خروج زائران بدون روادید از کشور تصمیم گیری کند، متذکر شد: امکان خروج زائران بدون روادید وجود ندارد و هنوز ابلاغی از سوی وزارت کشور در این زمینه صورت نگرفته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار