طالبان مسئولیت حمله به نیروهای امریکایی را بر عهده گرفتند

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان ضمن بر عهده گرفته حمله انتحاری بر کاروان نیروهای خارجی در قندهار گفت که این حمله توسط اسدالله باشنده این ولایت انجام شده است.

طالبان مسئولیت حمله به نیروهای امریکایی را بر عهده گرفتندبه گزارش خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان،کاروان موترهای نظامیان خارجی ظهر امروز در قندهار هدف حمله انتحاری قرار گرفت؛ اما تا اکنون مقام های ناتو ارقام تلفات این رویداد را ارایه نکرده اند.

این حمله حوالی ساعت ۱۲:۰۰ در سرک منتهی به میدان هوایی قندهار در حوزۀ پنجم امنیتی در نزدیکی قرارگاه قطعه واکنش سریع امنیت ملی افغانستان به وقوع پیوست.

ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان به خبرگزاری آوا گفت: حمله نیروهای طالبان امروز حوالی ساعت۱۲:۵۰ دقیقه چاشت توسط اسدالله باشنده خود ولایت قندهار صورت گرفته است، عامل انتحاری موتر مملو از مواد انفجاری خود را انفجار داده است.

سخنگوی طالبان اضافه کرد: در حمله بر کارون نیروهای خارجی ۲ تانک زرهی آنان تخریب شده و ۱۵ تن از اشخاص مهم آنان کشته شده است.

شکیبا هاشمی نماینده مردم قندهار در مجلس نمایندگان نیز به خبرنگار ما گفت: حمله برکاروان نیروهای خارجی در شور اندام قندهار صورت گرفته است ولی ساحه توسط نیروهای حمایت قاطع ناتو مسدود است و حتا به نظامیان افغانستان اجازه نمیدهند وارد محل شوند و از تلفات هنوز خبری در دست نیست.

از سوی دیگر ماموریت حمایت قاطع ناتو با پخش خبرنامه ای تایید کرده است که کاروان نیروهای ناتو در قندهار مورد حمله قرار گرفته که تلفاتی نیز داشته است.

در این خبرنامه آمده است حوالی ساعت ۱۲:۱۰ دقیقه چاشت امروز یک موتر بمب گذاری شده نوع کرولا در نزدیک قرار گاه قطعه واکنش سریع در منطقه ی شور اندام ولسوالی دامان ولایت قندهار منفجر شد.

این انفجار هنگامی رخ داد که کاروان نظامیان امریکایی از ساحه ی یاد شده می گذشت، همچنان برخی منابع گزارش داده اند که در این انفجار یک تانک نظامیان امریکایی تخریب شده است و جسد دو نظامی امریکایی توسط هلی کوپتر منتقل شده است.

با این حال فضل باری بریالی یکی از سخنگویان والی قندهار در گفتگو با خبرگزاری آوا بیان کرد: حمله بر کاروان نیرو های خارجی در قندهار تلفات نیز داشته است، مواد منفجره در یک زرنج جاسازی شده بوده و زمانیکه نیروهای خارجی از این مکان عبور میکنند زرنج انفجار می‌کند و کارون نیروهای خارجی را هدف قرار میدهد.

به دلیل این حمله، مسیر قندهار – بولدک نیز به روی ترافیک مسدود شده است.

 

انتهای پیام/

برای اطلاع از آخرین اخبار افغانستان به کانال تلگرامی ما بپیوندید

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار