یزد؛

900 نوزاد در یک سال گذشته در یزد مزین به نام و القاب امام هشتم شیعیان شدند

از12 هزار و 856 مورد ولادت نوزادان پسر در استان یزد 900 نوزاد نام مبارک ،رضا، انتخاب شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ سید محمد طباطبائی مدیر کل ثبت احوال استان یزد ضمن اعلام این مطلب از علاقه ی والدین یزدی برای انتخاب نام  رضا و مشتقات آن برای نوزادان خود خبر داد.

 طباطبائی افزود : در یک سال گذشته - از خجسته زاد روز امام هشتم در سال 95 تا امروز - 12 هزار و 856 مورد ولادت نوزادان پسر در ادارات ثبت احوال استان به ثبت رسیده که از این تعداد برای 900 نوزاد نام مبارک ، رضا ، و ترکیب های آن انتخاب شده است .

وی ادامه داد : از مرداد ماه 95 تا کنون اسامی ترکیبی با نام رضا به ترتیب : علیرضا 324 بار ، امیررضا 192 بار ، محمد رضا 154 مرتبه ، رضا 114 بار ، احمد رضا 51 بار ، حمید رضا 47 مرتبه ، امید رضا 12 بار و عماد رضا نیز 6 مرتبه در پایگاه اطلاعات جمعیتی کشور برای نوزادان یزدی به ثبت رسیده است.

طباطبائی اسامی امیر علی ، ابوالفضل ، امیر حسین ، علی و حسین را در صدر محبوب ترین اسامی برای نوزادان در بین خانواده های یزدی اعلام کرد .
دبیر شورای ثبت احوال استان با استناد به آمار این پایگاه در سطح کشور افزود : امام رضا (ع) تنها یک کنیه ابوالحسن داشتند که ۲۹هزارو 500 نفر تاکنون در کشور به این اسم نامیده شده‌اند در مجموع القاب و کنیه‌ امام علی بن موسی (ع) یک میلیون و 982هزارو 650 بار در پایگاه اطلاعات جمعیت کشور به ثبت رسیده است.

بر همین اساس تا کنون بیش از پنج میلیون ایرانی به قصد تبرک جستن از القاب و کنیه ایشان ، به این اسامی نامگذاری شده‌اند.

علاقه مردم ایران به ائمه اطهار و واژه هایی با بار معنایی عارفانه ورای از یک علاقه معمولی است که در این بین علاقه مردم ایران به هشتمین پیشوای شیعیان حضرت امام رضا (ع) وصف ناشدنی است بطوری که در پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال بیش از پنج میلیون ایرانی به نام محمد ، القاب و کنیه‌های ایشان مزین است .

هشتمین پیشوای شیعیان امام علی بن موسی الرضا علیه السلام ۱۱ ذی القعده سال ۱۴۸ هجری در مدینه دیده به جهان گشوده و در ۵۵ سالگی آخر ماه صفر سال ۲۰۳ هجری به شهادت رسیدند و در شهر مشهد خراسان رضوی دفن شدند.

انتهای پیام/ ی

علاقه مردم ایران به هشتمین پیشوای شیعیان حضرت امام رضا (ع) وصف ناشدنی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار