همدان؛

همدان، میزبان جشنواره منطقه ای غذا می شود

معاون گردشگری میراث فرهنگی همدان از برپایی 30 غرفه نمایشگاهی در جشنواره منطقه‌‎ای غذا به میزبانی همدان خبر داد.

همدان، میزبان جشنواره منطقه ای غذا می شودبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛  خاکسار، معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان اظهار داشت: جشنواره منطقه‌ای غذا با حضور چهار استان کردستان، کرمانشاه، ایلام و همدان برگزار می‌شود و تا 20 مردادماه ادامه دارد.

وی با بیان اینکه سه استان مهمان این جشنواره 30 غرفه برای ارائه محصولات خود دارند، بیان کرد: در این جشنواره برترین‌های گردشگری، سفره‌خانه‌ها و صنایع‌دستی به نمایش گذاشته می‌شود.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از پخت نان تخت سنتی در حاشیه این جشنواره خبر داد و گفت: در این جشنواره پخت نان‌های سنتی مناطق مختلف کشور مد نظر قرار دارد که علاوه بر فروش به مراجعه‌کنندگان معرفی خواهد شد.

وی با بیان اینکه سال گذشته نان تخت ایرانی ثبت جهانی شد، افزود: از سال گذشته تاکنون برنامه خاصی برای نام تخت سنتی ثبت جهانی شده برنامه خاصی صورت نگرفته بود که در جشنواره منطقه‌ای غذا در همدان به این برند ملی و جهانی توجه شد.

خاکسار معرفی غذاهای بومی، برندسازی رستوران‌ها و معرفی آشپز و سرآشپزها را از جمله اهداف برگزاری جشنواره دانست و بیان کرد: ترویج غذا و فضای سنتی یکی از ویژگی‌های جشنواره غذاست تا در منوی غذای رستوران‌ها قرار گیرد.

وی با بیان اینکه در جشنواره غذا با بخش نمایشگاهی نیز پیش‌بینی شده است، افزود: در بخش نمایشگاهی فعالان بخش خصوصی غرفه‌هایی را ایجاد می‌کنند که سوغات، غذاهای سنتی و صنایع‌دستی را عرضه دارند.

معاون گردشگری میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همدان از برگزاری دو کارگاه آموزشی در حاشیه جشنواره منطقه‌ای غذا خبر داد و گفت: شرکت‌کنندگان در سه بخش پیش غذا و دسر، غذا و نوشیدنی رقابت می‌کنند و در نهایت با داوری برترین‌ها معرفی می‌شود.

انتهای پیام/ د

پخت نان تخت سنتی در جشنواره غذا همدان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.