اهواز؛

تشریح عوامل باز دارندگی دانش آموزان از تحصیل

مدیر آموزش و پرورش شوش گفت: بسیاری از دانش آموزان به دلیل فقر مالی، فقر فرهنگی، ازدواج، مهاجرت و دلایل مختلف، از تحصیل بازمانده‌اند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عبدالهی رحیم‌ خانی، مدیر آموزش و پرورش شوش بیان داشت: گاهی به دلیل بافت عشایری منطقه، یک خانواده به دختر خود اجازه ادامه تحصیل نمی‌دهد. هم اکنون با اجرای طرح بازماندگان از تحصیل که مدتی از آغاز اجرای آن می‌گذرد، در حال شناسایی این افراد و علت‌شناسی بازماندن از تحصیل آن‌ها هستیم.

وی افزود: در این شهرستان پراکندگی زیادی وجود دارد و همین بحث آموزش را تا حدی با مشکل مواجه می‌کند. بر اساس آماری که از تهران برای ما ارسال شده است، حدود 500 بازمانده از تحصیل در شوش وجود دارد که 200 نفر متعلق به شاوور و 300 نفر متعلق به شوش است. از افراد معرفی شده تاکنون 110 نفر شناسایی شده‌اند.

رحیم‌خانی گفت: جلساتی با بخشداران، دهداران و مسئولان شهرستان برای افزایش همکاری‌ها در این زمینه برگزار شد و در تلاش هستیم تا این دانش‌آموزان را به مدرسه بازگردانیم، به همین منظور طی جلساتی به خانه‌های افراد بازمانده از تحصیل مراجعه و تلاش کردیم تا این دانش‌آموزان را به ادامه تحصیل راغب کنیم.

انتهای پیام/م

تلاش برای ایجاد انگیزه در دانش آموزان بازمانده از تحصیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Seychelles
نوراله مراحنه
۱۵:۴۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
فرزندم دوسال است ترک تحصیل کرده.مقصر معلمان هستند...به دادمان برسید... از روستای خویس