باوجود خروج از توافق آب و هوایی پاریس؛

آمریکا به دنبال مذاکره مجدد درباره توافق آب و هوایی پاریس است

واشنگتن اعلام کرد باوجود خروج از توافقنامه پاریس، حاضر است درباره یک توافق جدید با طرف‌های دیگر مذاکره کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت؛ دولت آمریکا پس از آنکه رسما اعلام کرد از توافق آب و هوایی پاریس خارج شده و این موضوع را طی نامه‌ای به اطلاع سازمان ملل رسانده است، اعلام کرد حاضر است درباره توافق بهتری که منافع اقتصادی و تجاری آمریکا را در نظر بگیرد، با طرف‌های دیگر به گفتگو بپردازد.

درحالیکه دولت ترامپ از توافقی که 200 کشور جهان آن را امضا کرده‌اند، خارج شده، در نامه خود به سازمان ملل گفته است قصد دارد درها را برای مذاکرات جدید باز بگذارد.

در بیانیه منتشر شده از سوی وزارت خارجه آمریکا آمده است: همانطور که رئیس جمهور در اظهارات اول ژوئن و متعاقب آن اعلام کرد، آمریکا درها را برای مذاکرات جدید درباره توافق آب و هوایی پاریس باز گذاشته است، البته این موضوع در صورتی ممکن می‌شود که توافق جدید منافع آمریکا، کارگران، مردم، مالیات دهندگان و تجار آن را مدنظر قرار دهد.

ترامپ در ماه ژوئن از تصمیم دولتش برای خروج از این پیمان خبر داده بود. به ادعای وی اجرای چنین توافقنامه‌ای موجب زیان میلیاردی، از بین رفتن فرصت‌های شغلی و خسارت دیدن صنایع نفت و گاز و تولید در آمریکا می‌شود.

ترامپ درمورد اصلاح و به روز رسانی توافق پاریس با مقامات چند کشور گفتگو کرده و نظر خود را درباره چگونگی تدوین توافق جدید ابراز داشته است. ترامپ در سخنانی مدعی شده بود: من رئیس جمهور شدم تا نماینده مردم پیتسبرگ (شهری در ایالت پنسیلوانیا) باشم، نه نماینده مردم پاریس.

سران حزب جمهوری‌خواه نیز از تصمیم ترامپ حمایت کرده و خروج آمریکا از توافق آب و هوایی پاریس را به سود این کشور ارزیابی می‌کنند. «میچ مک‌کانل»، رهبر اکثریت سنا، در این باره گفت: خروج از توافق پاریس یک ضربه قابل توجه به اقدام دولت اوباما است که تولید انرژی و اشتغالزایی داخلی را در معرض خطر قرار داده بود. 

انتهای پیام/

قصد ترامپ برای مذاکره مجدد درمورد توافق آب و هوایی پاریس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار