طب سنتی برای درمان و ترک اعتیاد چه راهکاری دارد؟

طب سنتی برای درمان اعتیاد پیشنهاداتی دارد که با انجام آن می‌توان بیمار را از این بلای خانمانسوز نجات داد.

بهترین روش برای درمان و ترک اعتیادبه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،از نظر طب ایرانی، طبع و مزاج و فیزیوپاتولوژی اکثر بیماریها، غلبه سردی و خشکی در بدن بیمار است که بیماری اعتیاد به مواد مخدر و ترکیبات افیونی نیز از این قاعده مستثنی نیست.

مصرف افیون یا خشخاش میان مواد مخدر‌ از فراوانی بیشتری نسبت به سایر مواد مخدر برخوردار است؛ افیون یا خشخاش که نام دیگرش" کوکنار" است از نظر طب ایرانی‌، اول گرم است و آخر سرد‌، در واقع افراد معتاد به تریاک با مصرف خشخاش احساس فرح‌بخشی کرده که به این حالت اصطلاحاً نشئگی می‌گویند؛ بالا رفتن مقدار مواد افیونی و ضد درد جسم از یک حد معین‌، ایجاد نشئگی می‌کند و به همین ترتیب پائین آمدن از یک حد معین آن هم‌، ایجاد خماری می‌کند.

بنابراین از نظر طب ایرانی، نشئگی‌، طبع و مزاجش گرم است و خماری‌، طبع و مزاجش سردی و خشکی است؛ هرگاه سردی در بدن فرد معتاد غالب شود‌، نیاز به ماده مخدر افزون شده و در نتیجه تمایل به مصرف دوباره به آن ماده مخدر بیشتر و بیشتر می‌شود.

کسانی که فکر می‌کنند روش ترک اعتیاد با بستن و زندانی کردن معتاد پس از گذشت 3 روز اعتیاد برطرف می‌شود‌، بدانند که چنین نخواهد شد و این فرد هر زمانی که آزاد شود و امکان دسترسی به مواد مخدر پیدا کند، در مصرف آن درنگ نخواهد کرد چون اختیارش دست خودش نیست.

چنین روشهایی در مورد یک معتاد یا در واقع یک بیمار‌، نوعی جنایت ناشی از عدم درک و آگاهی نسبت به اعتیاد است که متأسفانه با ساختن یک‌سری فیلمها و القائات نادرست‌، در ذهن مردم و جامعه رسوخ کرده است.

در بسیاری از داروهای ترک اعتیاد که در عطاری‌ها تبلیغ می‌شود، متادون وجود دارد که خود اعتیادآور است؛ داروهای ترک اعتیاد که با تبلیغ 100 درصد تضمینی ارائه می‌شود برای ترک اعتیاد مناسب نیست چرا که از چاله به چاه افتادن است.

اما طب سنتی ایرانی برای درمان این بیماری پیشنهاداتی دارد که با انجام این پیشنهادات و رعایت تدابیر مورد‌نظر، می‌توان بیمار را از این بلای خانمانسوز نجات داد.

مهمترین پروتکل درمانی‌ برای درمان بیماری اعتیاد و ترک مواد مخدر‌، اراده شخصی شخص بیمار است و چنانچه این عنصر ضروری در شخص بیمار وجود نداشته باشد، انجام هر روش و سیستم درمانی با شکست مواجه خواهد شد.

توصیه و تأکید می‌کنیم برای درمان‌، حتماً از داروهایی استفاده شود که اخلاط فاسد و کثیف را از عمق بدن استخراج کرده و نیز از داروهای مسهل خلط‌ برای خروج بهتر و بیشتر این اخلاط زیان‌آور بهره‌گیری کرد.

لازم به‌ذکر است که بیماران مبتلا به اعتیاد هر روز رأس ساعتی معین مبادرت به مصرف مواد مخدر می‌کنند؛ اگر ساعت مصرف مواد مخدر از حالت منظم به حالت نامنظم تبدیل شود‌، ترک ماده مخدر آسان‌تر و آسان‌تر خواهد بود.

برای درمان، ژل برگ آلئوورا را همرا با عسل یا شیره انگور مخلوط کرده هر 8 ساعت یک قاشق مرباخوری میل شود.

شاخ و برگ درخت اسپند را پودر کنند اما دانه‌های اسپند پودر نشود چون سمی می‌شود‌، از دو گرم تا 10 گرم بسته به‌میزان مصرف شخص‌، شاخ و برگ را کف دست ریخته و کف‌مال کنند و مقداری هم دانه اسپند مخلوط کرده و با انگشت شست خوب نرم کنند و در همان لحظه دانه‌های اسپند نرم شود و بلافاصله خورده شود.

شخص معتاد می‌تواند بدون هیچ‌گونه درد استخوان‌، خماری و ... حتی بدون اینکه خانواده خبری از ترک اعتیاد این شخص داشته باشند از شر این مواد افیونی نجات پیدا کند.

2 قاشق مرباخوری از پودر گیاه افتیمون را با آب پنیر (ماء‌الجبن) مخلوط کرده که با مصرف آن، معده و روده فرد معتاد‌، پاکسازی می‌شود؛ ماءالجبن‌، غواص است و به عمق بافتها نفوذ کرده و اخلاط کثیف و فاسد را خارج و از بدن دفع می‌کند.

بادکش گرم وسیع کل بدن 19‌ــ‌14 جلسه همراه با ماساژ سراسری به‌وسیله روغن سیاهدانه یا زنجبیل یا روغن بادام تلخ انجام شود؛ به‌ازای هر 7 جلسه بادکش گرم به‌ترتیب: یک بار حجامت عام، ساکرال و ساق پاها انجام شود.

دمنوش گل بابونه، دمنوش گل شقایق نعمانی، دمنوش بذرالبنج، دمنوش مریم‌گلی، دمنوش آویشن + عناب، دمنوش میوه قره‌قات طبق نظر پزشک حاذق طب سنتی به‌جای چای میل شود؛ در هنگام نوشیدن این دمنوشها، مخلوط کردن عسل و آبلیمو توصیه می‌شود.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

روشهای عمومی درمان و ترک اعتیاد از منظر طب سنتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۷
در انتظار بررسی: ۰
United States of America
محمد
۱۶:۵۰ ۱۹ آبان ۱۴۰۰
سلام،من 20 روزه پاکم،همه رو با هم مصرف میکردم،متادون،شیره،،،،اما ی شبه تصمیم گرفتم بعد 17 سال بذارم کنار،،،از ترک نترسین،الان شبها خوابم نمیبره،،پادرد،و،،،،،هیچ دارویی هم مصرف نکردم،فقط دوش ولرم،،،حتی روزی سه بار ،،،
Iran (Islamic Republic of)
عباس زاغی
۰۲:۱۵ ۱۵ شهريور ۱۴۰۰
سلام ، دوستان اولین قدم اراده، دوم چه چیزی از دست دادیم تا الان فکر کنین، أرامش، خانواده مال، ...کاهش مصرف ظرف‌دو هفته وقطع یک باره ، ۳روژ عذاب اولیه بدون مسکن بعد مسکن مثل نوپراکسن هر ۶ساعت، بعدش شب ها که اذیت خوابیدن داریدنوپراکسن با قرص خواب طرف‌یکهفته پاکی، بهتون قول ترک میدم، همت کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ارزو
۲۳:۲۰ ۲۳ مهر ۱۳۹۹
خ خ خوب بود
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۰۴:۰۱ ۱۰ مرداد ۱۳۹۹
حتی اگه شده روزی یک دود کم کنید بخدا به سال نکشیده ترک میکنید فقط اراده کنید هرچقدم مصرفتون باشه وهرچی هم باشه امتحان کنید
Iran (Islamic Republic of)
سجاد
۰۶:۰۲ ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۹
سلام من ۶سال متادون میخوردم حدودا ۲۰ روزه زنم فهمیده روزی ۴تا ۴۰ میخوردم کم کم کمش کردم الانم ۴روزه مصرف نکردم خیلی بدنم گرمیگیره و داغ میشه و خیلی بدنم بی حال وسسته راهنمایی کنید چکار کنم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۲۲ فروردين ۱۳۹۹
برادران برای همه دعا کنید ترک بکنند. برای من هم دعا کنید متشکرم
Iran (Islamic Republic of)
قهرمان
۱۹:۱۶ ۲۸ آذر ۱۳۹۸
ترک ناگهانی علاوه بر خطرات جسمانی و قلبی و عروقی امکان بازگشت به اعتیاد را هم دارد .در روز چند وعده مشخص کنید و مقدار مصرف را هر 21روز به مقدار نیم گرم کم کنید یا از وعده های مصرف کم کنید بعد از چند ماه که مصرف به حداقل رسید بدون خماری و عواقب جسمانی براحتی ترک میکنید حتما بدن را همیشه گرم نگه دارید چون خماری طبع سردی دارد از دم کرده اسطوخودوس هم غافل نشوید و اگر توانستید روزی چند دانه کوچک اسپند قورت دهید .مواظب باشید آنرا نجوید .در درمان خماری کارگشا است .
Iran (Islamic Republic of)
فرشاد
۱۷:۲۱ ۲۲ آذر ۱۳۹۸
اعتیاد ی بیماریه و باید درمان بشه ترک کردن حرف غلطیه مگه مثلا میشه سرماخوردگی ترک کرد.
Iran (Islamic Republic of)
احسان
۲۲:۵۸ ۱۱ شهريور ۱۳۹۸
تورو قران کمکم کنید زندگیم بدجورتوخطره اگر چندروزه دیگه اینطوری ادامه بدم همه چیزمو ازدست میدم عاجز شدم بریدم کم اوردم
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۲۱:۳۱ ۰۱ مرداد ۱۳۹۸
سلام بر همه دوستان.
من۳۵ سالمه. دو سال پشت سرهم ترامادول ۲۰۰ مصرف میکردم. یکسال اخیر هم تریاک میخوردم از دو گرم شروع کردم دیگه این اواخر روزی ۵ گرم میخوردم. الان ۱۵ روزه ترک کردم. برای جلوگیری از درد مگافن میخوردم که بعدا فهمیدم اشتباه بزرگی کردم چون کافئین داره. اللن از پا درد و سر درد میمیرم. بدنم خیلی سسته حتی نای بلند شدن ندارم خودمم کارمندم و حتما میرم سر کار و خیلی اذیت میشم. بی خوابی شدید دارم. الان روز ۱۵ ترکم تورو خدا راهنمای و کمکم کنین بتونم دردن رو کمتر کنم
Iran (Islamic Republic of)
طه
۲۳:۵۷ ۰۲ مرداد ۱۳۹۸
داداش تو که 15 روز تمام کزدی دیگه سختیو پشت سر گذاشتی و به هیچ عنوان نا امید نشو . من هم دردتم اما من اسیرم و به تو حسودیم میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۹ ۰۱ شهريور ۱۳۹۸
سلام عزیز دل.تو که ۹۹٪راهو رفتی حالا من یه چیز بگم بقیشه پاشو بدو.فکر کن اگه خدا نکرده مثل من بشی چکار میکنی؟بزار من بگم.یه روز یکی تو اداره بهت شک میکنه و کم کم دو سه نفر دیگه.یه روز که نشستی تو اداره حراست صدات میکنه میگه بیا باهم بریم تا جایی و برگردیم.دلت مثل سیر و سرکه می جوشه.آره درسته جواب آزمایشت مثبت میشه.چند روز دیگه عذرتو میخوان و کارتو از دست میدی.تازه این اول بد بختیاست.مشگلات مالی از یه طرف از طرف دیگه حرف مردم.از اونم بدتر میشه باز.آخه میدونی فقط چند نفر میگن معتاد بود انداختنش بیرون ولی خیلیا نامردن و دروغ میگن یکی میگه دزدی کرده یکی میگه رشوه گرفته یکی میگه با یه زن تو اداره گرفتنش.میخوای بازم بگم یا بسه.قسمت میدم به هرچی که اعتقاد داری و قطره اشکی که از چشم من الان افتاد رو گوشی قبل اینکه دخترت به خاطر حرفهای دوستاش کنج مدرسه بغض کنه و اشکش درآدو قبل اینکه خانومت وقتایی که کوچه شلوغه به خاطر بی غیرتی تو نتونه بیاد بیرون نکنه کسی تیکه بهش بندازه وبخاطر حرمت دل شکسته پدر و مادرت تمومش کن.اون چیزاییکه برات گفتم قصه نیستا زندگی منه.بحق شش ماهه عطشان کربلا یه روز نشه تو بخوای این قصه رو برا کسی بگی
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۲۱ ۲۹ شهريور ۱۳۹۸
سلام.برادر خوش بحالت .دعا کن که ما هم بتونیم ترک کنیم.از مال خودمان مواد مصرف می کنیم ،ولی نمی توانیم نگاه مردم رو تحمل کنیم.التماس دعا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۲۸ اسفند ۱۴۰۰
سلام داداش منم حال روز شمارو داشتم حدودان ۲۰تمام درد کشیدم به حدی دردم زیادبودکه فراموشی بهم دست میدا د.بعدش بدنم مثل شماشده بود قدرت بدن ومرفین بدن وقتی ازبین بره .بایدبهش قدرت بدی مثلان آمپول ب کومبلس ۱۲خیلی جواب میده برای.نیروی ازدست رفته بدن قرص.جوشان.بخورید.خیلی خوبه.با.آب.سرد.ازران.پابگیرید.تاپایین.پا.درد.ازبین.میبره.مطمعن.باش
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۰:۴۴ ۰۴ تير ۱۳۹۸
تمام این روشها کاملا غیر عملی و بی فایده است تنها راه ترک اعتیاد ترک ناگهانی وقطع مصرف است
Iran (Islamic Republic of)
الهه
۱۴:۰۸ ۲۱ فروردين ۱۳۹۸
ممنونم از لطفیکه واسه مردم دارید فقط کمکمون کنید بازم!اجرتون با آقا امام حسین
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۰۴:۳۱ ۱۲ اسفند ۱۳۹۷
بسیار عالی و مفید بود.من از فردا امتحان میکنم اگه راهکار دیگری هم میدونید بهم بگین
آخرین اخبار