باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می دهد؛

آینده ربیعی در وزارت کار را «خدا می‌داند و روحانی»!

نزدیکی به روزهای آخر دولت یازدهم و وعدۀ رئیس جمهور مبنی بر جوان تر شدن کابینه دوازدهم منجر به گمانه‌زنی هایی در مورد آیندۀ وزارت علی ربیعی، وزیر فعلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ همزمان با برگزاری مراسم تنفیذ ریاست جمهوری به وسیلۀ رهبر انقلاب اسلامی و روز تحلیف، شایعات و گمانه‌زنی‌ها راجع به تغییرات کابینه دوازدهم افزایش یافته است. 

در این بین  یکی از گزینه‌هایی که برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مطرح است، علی ربیعی، وزیر فعلی تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

هرچند وی در مراسم کنگرۀ مجمع عالی صندوق بازنشستگان کشوری از بی‌اطلاعی خود نسبت به آیندۀ وزارتش خبر داد و حتی قبل‌تر در واکنش به سؤالی در این مورد گفته بود «خدا می‌داند و روحانی»؛ اما اخباری ضد و نقیض در مورد بودن یا نبودن وی مطرح است.

در آن مراسم وی از نشست اخیر خود با رئیس جمهور در مورد آیندۀ صندوق بازنشستگی خبر داد که تلویحاً حکایت از ابقای وی در مقام مسئولیت وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی داشت،از طرف دیگر وزیر، مدیران و مسئولان مربوطه به انتقاد از مدیریت این صندوق در دولت قبل و آوار برداری (البته به تعبیر بعضی سخنرانان در آن مراسم)  از حجم کارهای به ارث رسیده از دولت قبل در این دولت پرداختند که  این اظهارات در این موقعیت  به معنای دفاع از عملکرد مسئولین وزارت تعاون و ساماندهی به وضعیت این وزارت خانه از چهار سال قبل تا به امروز، برداشت می شود، و اینکه این وضعیت تا رسیدن به موقعیت مطلوب با ادامه فعالیت وزیر فعلی محقق خواهد شد.

اما از طرف دیگر اخباری مبتنی بر تغییر وزیر کار به گوش می‌رسد، این اخبار حکایت از آن دارند که علی ربیعی وزارت را به افرادی از داخل وزارتخانه واگذار خواهد کرد، که در این بین نام گزینه‌هایی همچون محمد ستاری‌فر، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی در دوران اصلاحات به چشم می خورد.در کنار ستاری‌فر، احمد میدری، تقوی‌نژاد و اسلامیان مدیر عامل صندوق بازنشستگان کشوری دیگر گزینه‌های مطرح شده برای این وزارتخانه هستند.

گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که یکی از دلایل برکناری علی ربیعی از وزارت خانۀ مذکور عملکرد ضعیف وی در این منصب است،عملکردی که نتوانسته نظر رئیس جمهور را برای ادامۀ کار به خود جلب کند. این گمانه زنی‌ ها زمانی تقویت می‌شود که این مسئله را کنار نقد عملکرد وزارت خانۀ مذکور در دولت قبل قرار بدهیم.

اما آنچه که باعث تقویت هرچه بیشتر این نظر شده، اختلاف وی با وزیر بهداشت در مورد بیمه‌هاست، وزات تعاون طرح مذکور را دارای بار هزینه‌ای تحمیلی برای بیمه‌ها می‌داند درحالی که وزرات بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معتقد است، این بار مالی توسط بیمه‌ها باید تأمین شود زیرا این طرح توسط دولت تصویب شده و یکی از وعده‌های رئیس جمهور برای دولت یازدهم است.

اختلافات شنیده شده وزیر بهداشت که محبوبیت زیادی بین مردم کسب کرده و یکی از مظاهر کارآمدی دولت یازدهم محسوب می‌شود، ادامۀ کار خود در دولت بعد را منوط به عدم ادامۀ کار علی ربیعی در وزارت تعاون مطرح کرده است.

البته بعضی اخبار، از ابقای دو وزیر بر مناصب خود حکایت دارند که در صورت صحت خبر مذکور، احتمال تفاهم دو وزیر با میانجی‌گری رئیس جمهور مطرح می‌شود.

اما علی‌رغم وجود تمام این شایعات و گمانه‌زنی‌ها باید دید رئیس جمهور محترم در روز معرفی وزرا به مجلس چه کسی را برای چهار سال آیندۀ وزارت خانۀ مذکور به مجلس شورای اسلامی معرفی خواهد کرد.

انتهای پیام/

وزیر کار دولت دوازدهم چه کسی است؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۵۴ ۱۵ مرداد ۱۳۹۶
ضعیف ترین وزیر کابینه ربیعی بود و هست
کارنامه وزیر در مور بازرسی ها و مشکلات معدن چیان، تعاونی ها و اشتغال و روابط کار چیزی در حد گریه های تظاهری بیش نیست کارکنان وزارت خانه هم از او رضایت ندارن
Iran (Islamic Republic of)
دانشجو
۲۱:۱۱ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
آقای دکتر ربیعی بسیار موجه برای وزارت است ولی نمی شود آه وزیر بهداشت بخواهد در این مورد نظر دهد کار وزیر کار خود نشآن دهنده هست که به نحو عالی کارها را دکتر ربیعی انجام داده است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۹ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
نمیدونم
آخرین اخبار