رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم و مصالح ساختمانی استان قم:

شاخصی برای قیمت‌گذاری اقلام وجود ندارد

نبودشاخصی برای قیمت‌گذاری اقلام مصالح ساختمانی از مشکلات این صنف می باشد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ محمود وکیل با اشاره به رکود حاکم بر بازار ساخت و ساز در استان اظهار داشت: 4-5 سالی است که این رکود فروشندگان لوازم و مصالح ساختمانی را با مشکل جدی مواجه کرده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم و مصالح ساختمانی استان قم یکی از مهم‌ترین مشکلات پیش‌روی این صنف را نبود مدیریت قیمت گذاری دانست و افزود: هر کارخانه‌ و هر فروشنده‌ای بر‌اساس فاکتور خرید قیمت گذاری می‌کند و هیچ مدیریت و نظارتی بر قیمت گذاری‌های فروش لوازم و مصالح ساختمانی نیست.

وی با تاکید بر اینکه هیچ شاخصی هم برای قیمت گذاری اقلام مصالح ساختمانی وجود ندارد خاطرنشان کرد: با وجودی که بخشی از مصالح ساختمانی مثل بلوک، آجر، گچ، کاشی و سرامیک در استان تولید می‌شود ما باز هم هیچ تاثیری در کاهش قیمت‌ها ندارد.

وکیل عدم تحقق وعده‌ها به واحدهای تولیدی مصالح ساختمانی را یکی از علل گران تمام شدن هزینه تولید این محصولات و متعاقب آن گرانی بازار برشمرد و تصریح کرد: بسیاری از این واحد‌ها با امید به اعطای تسهیلات فعالیت دارند اما در ‌‌نهایت هیچکدام از این وعده‌ها عمل نشده و خیلی از این واحد‌ها فقط بدهی‌ها روی دستشان مانده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم و مصالح ساختمانی استان قم با تاکید بر اینکه دولت باید برای قیمت گذاری اقلام مورد نیاز در صنعت ساخت و ساز ورود کند گفت: مشکلاتی مثل ارزش افزوده هم یکی از مشکلاتی است که هم برای تولید کننده و هم فروشندگان مشکلات جدی به همراه داشته است.

انتهای پیام/ت

 

بی‌تعهدی در حمایت از تولیدکنندگان مصالح ساختمانی در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.