یزد؛

مرمت وبازسازی خانه زارع در محله مهرجرد میبد

در راستای اجرای طرح حمایت از مالکین بناهای تاریخی، خانه زارع در محله مهرجرد میبد مرمت و بازسازی می شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ رسول مشتاقیان رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان میبد گفت: خانه زارع میبد بنایی است با معماری منحصر به فرد، که به صورت چهار جبهه ساخته شده که با همت اداره میراث فرهنگی شهرستان میبد و بخش خصوصی در حال مرمت و بازسازی است.

مشتاقیان افزود: در راستای اجرای ماده پنجم قانون درخصوص حفظ آثار ملی مصوب 1309 و به منظور حمایت از مالکان، دارندگان و بهره برداران آثار تاریخی این بنا مرمت و بازسازی می شود.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی استان یزد در خصوص مرمت این بنا گفت: این بنا با داشتن دو جبهه شمالی و جنوبی که هر یک دارای دو صفه بزرگ می باشد این خانه را از دیگر خانه های تاریخی متمایز کرده است که با توجه به ارزش این خانه با همت میراث فرهنگی و بخش خصوصی و در قالب طرح مشارکتی در سال جاری در حال مرمت و احیا است.

شایان ذکر است: اکثر محلات و مناطق شهری، شهرستان میبد به واسطه بافت تاریخی ارزشمند، در فهرست آثار تاریخی ایران به ثبت رسیده است و از جمله آثار تاریخی این شهرستان باید از نارین ‌قلعه، کاروانسراهای شاهی، کاروانسرا رباط، برج کبوتر خانه، سلطان رشید، قلعه بشنیغان و مسجد جامع میبد نام برد.

انتهای پیام/ ی

احیای بناهای تاریخی باحمایت میراث فرهنگی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار