تاکید وزرای کشور ایران و اکوادور بر افزایش و تقویت همکاری‌های دو جانبه

در دیدار وزیر کشور اکوادور با وزیر کشور ایران، بر افزایش روابط اقتصادی و تجاری، در زمینه مسائل امنیتی و مبارزه با قاچاق مواد مخدر تاکید شد.

تاکید وزرای کشور ایران و اکوادور بر افزایش و تقویت همکاری‌های اقتصادی، امنیتی و مقابله با قاچاق مواد مخدربه گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، عبدالرضا رحمانی فضلی در دیدار با وزیر کشور اکوادور، ضمن خوش آمدگویی به سزار ناواس اظهار داشت: دو کشور ایران و اکوادور همواره علاوه بر حفظ روابط مناسب دو جانبه، در قبال تحولات بین المللی نیز مواضع ارزشمند و یکسانی اتخاذ نموده اند. همچنین مواضع اکوادور در برخی موضوعات منطقه‌ای یا بین المللی مورد توجه و بسیار خوب بوده که از این بابت، از دولت و مسئولین اکوادور تشکر می‌کنم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه حجم روابط تجاری دو کشور بالا نیست، خاطرنشان کرد: ظرفیت فراوانی برای ارتقای سطح همکاری‌های اقتصادی و تجاری بین دو کشور وجود دارد که باید آن‌ها را فعال کنیم و امیدواریم بتوانیم سطح روابط اقتصادی و تجاری ایران و اکوادور را افزایش دهیم و تجار و بخش خصوصی دو کشور ارتباط بیشتری با هم داشته باشند.

وزیر کشور ادامه داد: قبل از برجام، به دلیل تحریم‌های غیرعادلانه علیه ایران، امکان توسعه روابط تجاری بین دو کشور ضعیف بود، که یکی از مهمترین علل آن محدودیت‌های ناشی از اعمال تحریم‌ها در حوزه روابط بانکی و کارگزاری بود، اما اکنون که تحریم‌ها مرتفع شده است، می‌توانیم روابط تجاری خود را به سرعت افزایش دهیم.

رحمانی فضلی ضمن تاکید بر آمادگی کشورمان برای تعمیق و گسترش همکاری‌های تجاری و اقتصادی، با اشاره به اینکه وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران، تجارب خوبی در زمینه مبارزه با مواد مخدر، مسایل امنیتی، کنترل مرز‌ها و مسایل مرتبط با پلیس دارد، تصریح کرد: ما با ۱۵ کشور مرز مشترک و طولانی داریم و آمادگی داریم تجارب خود را در حوزه‌های مختلف به اکوادور منتقل کرده و از تجارب این کشور هم استفاده کنیم.

وزیر کشور با تبریک به رئیس جمهور اکوادور برای پیروز شدن در انتخابات اخیر این کشور گفت: ایران خواهان افزایش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف است، در همین راستا مقرر شد زمینه دعوت از طرفین، از طریق مجاری دیپلماتیک انجام پذیرد.

در ادامه این دیدار، سزار ناواس با ابراز خوشحالی از سفر به ایران برای حضور در مراسم تحلیف رییس جمهور، گفت: من حامل سلام‌های گرم رییس جمهور و وزیر خارجه اکوادور برای دولت و ملت ایران هستم. برای دولت اکوادور بسیار مهم بود که حتما در مراسم تحلیف رییس جمهور ایران شرکت داشته باشد.

وزیر کشور اکوادور همچنین با بیان اینکه نقاط مشترک فراوانی میان دو کشور وجود دارد افزود: اکوادور در بین دو کشوری وجود دارد که تولیدکننده مواد مخدر بوده و اکوادور به محل ترانزیت مواد مخدر تبدیل شده است. قاچاق مواد مخدر، جرایم دیگری مثل قاچاق انسان یا استفاده از کودکان برای قاچاق مواد مخدر را به همراه دارد.

وی با اشاره به حضور زنان در ساختار قدرت در ایران، اضافه کرد: این وضعیت برای من قابل توجه بود. براساس قانون، ۴۰ درصد از کرسی‌های پارلمان اکوادور، باید به زنان اختصاص یابد و اکنون بنا به تشخیص رییس جمهور، زنان در کابینه حضور ۳۰ درصدی دارند. ما معتقدیم حضور و نقش آفرینی زنان در جامعه و در بین مقامات سیاسی، می‌تواند کمک بسیار زیادی به امنیت جامعه و تقویت خانواده برای مقابله با برخی از پدیده‌ها و بالاخص پدیده مواد مخدر داشته باشد که در حال افزایش مصرف ان در میان نوجوانان آمریکای جنوبی است.ما طرحی ملی برای مبارزه با قاچاق و مصرف مواد مخدر داریم و البته از تجربیات ایران در زمینه مسایل زنان و خانواده می‌توانیم استفاده کنیم.

رحمانی فضلی در ادامه با اشاره به نقش انقلاب اسلامی در حضور و فعالیت واقعی و مؤثر اجتماعی زنان گفت: در حال حاضر ما در ایران، از بین زنان؛ معاون استاندار، فرماندار و بخشدار خانم داریم و ۱۷ نماینده خانم هم در مجلس شورای اسلامی حضور دارند. همچنین در هیأت دولت هم چند عضو مهم کابینه در اختیار خانم‌ها است. در سطوح مختلف اجتماعی نیز، زنان حضور چشم گیری دارند؛ از جمله آنکه، تعداد زنان در دانشگاه‌ها بیشتر از مردان است.

ناواس خطاب به رحمانی فضلی اظهار کرد: روابط اکوادور و ایران همواره بسیار خوب بوده است، اما تقویت این روابط بسیار اهمیت دارد.

در این دیدار دین پرست معاون اقتصادی و توسعه منطقه ای، مویدی قائم مقام دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر و فرهمندپور مشاور وزیر در امور زنان و خانواده نیز حضور داشتند.


انتهای پیام/

دیدار  رحمانی فضلی با وزیر کشور اکوادور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار