معاون استاندار قم:

داشتن ویزا شرط حضور در پیاده‌روی اربعین

گرفتن ویزا و دیگر تشریفات قانونی مسئله اول مورد تأکید مسئولان دو کشور ایران و عراق است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛ یونس عالی پور ظهر امروز در نخستین جلسه ستاد اربعین استان که در سالن جلسات استانداری قم برگزارشد، با اشاره به اهمیت مسئله اربعین در ترویج معارف اهل‌بیت(ع) اظهار داشت: مشی و منش زائران اربعین باید به نحوی باشد که سبب عزت و افتخار جهان تشیع در نگاه ملل دیگر شود.

وی بابیان اینکه مسئله اربعین مورد توجه رسانه‌های گروهی بین‌المللی است، افزود: تمام نهادهای لشگری و کشوری برای برپایی باشکوه این پیاده‌روی بزرگ در تعامل هستند و نیروها  تمام توان خود را به‌کار گرفته‌اند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم داشتن روادید را شرط حضور در پیاده‌روی اربعین دانست و گفت: گرفتن ویزا و دیگر تشریفات قانونی مسئله اول مورد تأکید مسئولان دو کشور ایران و عراق است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم مردمی بودن موکب‌ها را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: این افتخار کشور است که هزینه‌های موکب‌های ایرانی از طریق مشارکت‌های مردمی تأمین می‌شود و دولت در این زمینه تنها مدیریت خود را اعمال می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: سامانه‌های ثبت‌نام ستاد برپایی اربعین که سامانه سماح و سازمان میراث فرهنگی هستند باید در تعامل باهم فعالیت کنند تا شاهد تداخل در روند ثبت‌نام افراد نباشیم.

عالی پور پوشش‌های بیمه‌ای دفاتر و سامانه‌های اعزام زائر به اربعین را مورد توجه قرار داد و گفت: مسئله بیمه و خدمات درمانی مهم‌ترین مسئله و دغدغه زائرانی است که به عراق سفر می‌کنند که شرکت‌ها باید به تعهدات خود پایبند باشند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم با اشاره به لزوم سازماندهی در حمل‌ونقل سامانه‌های مسافرتی تأکید کرد: با بازرسی‌های ویژه و مداوم باید از فعالیت دفاتر و شرکت‌های غیرقانونی و فاقد توان لازم جلوگیری شود تا زائران دچار مشکل در طول مسیر سفر نشوند.

وی تعامل و همکاری بین موکب‌های ایران و عراق را زمینه الفت بیشتر بین کشور دانست و گفت: باید موکب‌های ایرانی به نحوی فعالیت کنند که مردم عراق احساس میزبان بودن خود را احساس کنند و موکب‌های کشور نیز در راستای خدمات‌رسانی بهتر یاور عراقی‌ها باشند.

عالی پور با اشاره به ظرفیت مناسب امامزاده‌های استان برای اسکان و ساماندهی زائران اربعین تأکید کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه استان باید بقاع متبرکه را برای اسکان و پذیرائی زائران آماده کند.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم بابیان اینکه بخش عظیمی از زائرانی که از قم به سمت مرزهای عراق اعزام می‌شوند زوار غیر ایرانی هستند، عنوان کرد: ساماندهی و اعزام زائران غیر ایرانی بر عهده سپاه پاسداران است و این نهاد آنها را در این مسیر یاری می‌کند.

عالی پور تأکید کرد: کشور برای برپایی باشکوه اربعین جایگاه ویژه‌ای قائل است و لازم است تا مردم نسبت به حضور در این پیاده‌روی باشکوه و انجام دادن مراتب قانونی کاملاً توجیه شوند.

انتهای پیام/ت

داشتن ویزا شرط حضور در در پیاده‌روی اربعین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.