ساداتیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

رژیم‌صهیونیستی در پشت پرده حمایت مجدد آمریکا از تروریست‌های سوریه

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: حمایت مجدد آمریکا از تروریست‌های معارض سوریه نشأت گرفته از لابی عبری، عربی است.

رژیم‌صهیونیستی در پشت پرده حمایت مجدد آمریکا از تروریست‌های سوریهسید جلال ساداتیان کارشناس مسائل بین‌الملل و دیپلمات سابق ایران در لندن در گفت‌وگو با خبرنگار تحولات منطقه گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ادعای روزنامه عربستانی مبنی بر حمایت مجدد آمریکا از تروریست‌های معارض سوریه، اظهار داشت: ریاست جمهوری ترامپ موجب افزایش فعالیت اسرائیل و لابی صهیونیستی در قالب نماینده‌های مجلس و کنگره آمریکا شده است، هم‌چنین تلاش لابی اعراب به ویژه عربستان سعودی درپی اعمال سیاست‌های قبلی خود و سلطه در منطقه افزایش یافته است.

دیپلمات سابق ایران در لندن بیان کرد: حضور ایران و روسیه در عراق و سوریه و همکاری آنها با نیروهای نظامی این دو کشور، موجب شکست‌های متعدد داعش شده است چناچه آمریکا و متحدانش در تلاشند به وسیله تروریست‌های معارض سوریه حضور نظامی و سیاسی خود را درمنطقه تقویت کنند.

ساداتیان اضافه کرد: آمریکا و متحدانش در تلاشند که بشار اسد رئیس جمهور سوریه در رأس قدرت حضور نداشته باشد و دولتی در سوریه قدرت را به دست گیرد که خط ارتباطی ایران با حزب‌الله لبنان را قطع کند.

وی اضافه کرد: آمریکا و اسرائیل حضور قدرتمند ایران در سوریه را تهدیدی برای خود به شمار می‌آورند و بر این اعتقادند که ایران با فلسطین اشغالی هم مرز است.

کارشناس مسائل بین‌الملل تأکیدکرد: رژیم‌صهیونیستی در پشت پرده حمایت مجدد آمریکا از تروریست‌های معارض سوریه است که این اقدام رژیم صیونیستی در جهت حفظ امنیت اسرائیل و دور کردن ایران از مرزهای خود است.

ساداتیان در پایان گفت: آمریکا و متحدانش حضور ایران در عرصه جنگ سوریه را تهدیدی برای خود می‌دانند و در تلاشند با اعمال تحریم‌های جدید، حضور نظامی در منطقه و حمایت از تروریست‌های معارض سوریه از افزایش قدرت ایران در منطقه جلوگیری کنند و برای پیش برد این نیت با حمایت از تروریست‌های معارض سوریه بخشی از مناطق از دست رفته داعش را باز پس گیرند تا حضور فعال خود را در آینده سوریه تثبیت کنند.

انتهای پیام/

حمایت رژیم صهیونیستی از تروریست‌های سوریه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار