ولایتی در جمع خبرنگاران:

ایران در مقابل رجزخوانی آمریکا از موضع خود کوتاه نمی‌آید

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک گفت: جمهوری اسلامی ایران در مقابل رجز‌خوانی‌های آمریکا از مواضع خود کوتاه نمی‌آید.

ایران در مقابل رجزخوانی آمریکا از موضع خود کوتاه نمی‌آیدبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی رئیس مرکز  تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران بعد از دیدار با فدریکا موگرینی اظهار داشت: جلسه خوب و سازنده‌ای با موگرینی داشتیم مطالب مختلفی از جمله هسته‌ای، منطقه‌ای و همکاری‌های اروپا و ایران مطرح شد و مورد بحث قرار گرفت.

وی ادامه داد: مشترکات زیادی بین ایران و اروپا وجود دارد در عین حال هم نقاط اختلافی است که غیر منتظره نیست.

رئیس مرکز  تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه خانم موگرینی در مسائل هسته‌ای تأکید کرد که هم چنان به برجام پایبند هستند ادامه داد: موگرینی گفت که تحت تأثیر بعضی از تخریب‌هایی که توسط بعضی از اعضا  صورت می‌گیرد قرار نمی گیرند.

اروپا پای اجرای قرارداد هسته‌ای محکم ایستاده است

ولایتی افزود: موگرینی گفت که اروپا به این قرارداد به عنوان قراردادی میان دو کشور نگاه نمی‌کند بلکه برجام را قراردادی بین‌المللی می‌داند و محکم پای اجرای آن ایستاده است.

رئیس مرکز  تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره روابط میان ایران و اروپا گفت: هر دو طرف مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا اظهار امیدواری کرد که روابط میان ایران و اروپا توسعه یابد و  اروپایی‌ها در تلاش‌اند که مشکلات موجود از جمله  سیستم بانکی را حل کنند.

وی با بیان این که در این دیدار در مورد مسائل سوریه، عراق، یمن و  قطر صحبت کردیم بیان کرد: هر دو طرف معتقد بودیم که مسئله سوریه راه حل نظامی ندارد بلکه راه حل اش سیاسی است.

ولایتی اظهار داشت: هر دو معتقد بودیم که باید تمامیت ارضی تمام کشورها از جمله سوریه و عراق حفظ شود و مخالف هر اقدامی که موجب از هم گسیختگی کشورها و تجزیه طلبی آن بشود، هستیم.

رئیس مرکز  تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام برخی با همه پرسی قصد دارند بخشی از کشورها را جدا کنند و جمهوری اسلامی ایران مخالف این اقدام است و خانم موگرینی  هم اعلام کرد که اروپا مخالف هر نوع تجزیه طلبی است.

اروپا و ایران بر حفظ استقلال قطر تأکید دارند

وی با بیان اینکه در مورد قطر هر دو تأکید کردیم که باید تمامیت و استقلال قطر حفظ شود افزود: صحبت‌هایی  هم در مورد یمن بیان شد هر دو تأکید داشتیم که باید راهی باز شود که حداقل کمک‌های انسانی به مردم بی گناه یمن که در معرض مرگ و بیماری هستند، قرار بگیرد.

رئیس مرکز  تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام اضافه کرد: خانم موگرینی تأکید کرد این که نماینده اروپا در مراسم تحلیف یک رئیس جمهوری  شرکت می‌کند علامت مهمی است که اروپا می‌خواهد با ایران روابط نزدیکی داشته باشد.

ایران در مقابل رجزخوانی آمریکا از موضع خود کوتاه نمی‌آید

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این که پاسخ ایران به زیاده‌خواهی‌های آمریکا چیست اظهار داشت: کاری که آمریکا انجام می‌دهد سودی به حالش ندارد جمهوری اسلامی ایران در مقابل این نوع رجزخوانی‌ها از موضع خود کوتاه نمی‌آید. 

ولایتی ادامه داد: با مواضعی که اروپایی‌ها، چین و روسیه دارند آمریکا دچار انزوا می‌شود و نمی‌تواند به تنهایی قراردادی بین‌المللی را نقض کند.

رئیس مرکز  تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تأکید کرد: متأسفانه رئیس جمهور آمریکا هر روز موضعی جدید می‌گیرد که با موضع روز قبلش هماهنگ نیست به گونه‌ای که در داخل آمریکا هم بی‌اعتمادی ایجاد شده چون آنان نمی‌توانند به حرف‌هایش اعتماد کنند.

وی خاطر نشان کرد: ما هیچ وجه نگران نیستیم جمهوری اسلامی ایران از ابتدا در معرض تهدیدات آمریکایی‌ها بوده و با اقتصاد مقاومتی به مقابله با این نوع تهدیدات می‌پردازد.

 

انتهای پیام /

 

اقدامات ایران در قبال بدعهدی های آمریکا در قبال برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۲۱:۳۶ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
دکتررجزکیلویی چند
40ساله رجزمیخونن هیچ غلطی نکردن ونخواهندکرد.باج نمیدیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۱۴ مرداد ۱۳۹۶
اقای ولایتی برجام اگر عقب نشینی وکوتاه امدن نبود پس چه بود لابد پیشرفت شگرف هسته ای بود
آخرین اخبار