الماس آفریقا در خدمت صهیونیست‌ها

رژیم صهیونیستی در کنار نقش تخریبی خود در جهان، فعالیت زیادی در قاره سیاه دارد و با وارد شدن به تجارت خونین الماس، از کشورهای آفریقایی الماس وارد می کند و در برابر به آنها اسلحه می فروشد.

الماس آفریقا در خدمت صهیونیست‌هابه گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ تجارت الماس در آفریقا به تجارت کثیف یا تجارت خون نیز مشهور است، زیرا بسیاری از کسانی که در این تجارت نقش دارند، کشته می شوند یا سود ناشی از آن در کارهای کثیف مانند جنگ افروزی و کشتار مردم، هزینه می شود.

پایگاه خبری «انباء تونس» در گزارشی در این خصوص نوشت : ارزش تجارت الماس خام و صیقل داده شده در سال 2014 در فلسطین اشغالی به 9 میلیارد و 200 میلیون دلار رسید و اکنون این صنعت سالانه یک میلیارد دلار به خزانه وزارت جنگ رژیم صهیونیستی می ریزد.

انباء تونس در ادامه نوشت: بخشی از الماس وارداتی به فلسطین اشغالی به کارخانه های اسلحه سازی می رود و بخش دیگر پس از انجام فرآیندهایی بر روی آن و صیقل داده شدن، دوباره به خارج صادر می شود .علت شکوفایی این صنعت در فلسطین اشغالی، ارتباط آن با رژیم نژادپرست پیشین حاکم بر آفریقای جنوبی بود.

این پایگاه خبری اضافه کرد: رژیم صهیونیستی الماس آفریقا را به سرقت می برد و در مقابل آن سلاح و تجهیزات جنگی به کشورهایی که منابع الماس دارند، صادر می کند، تا این سلاح ها در جنگ ها و درگیری های داخلی ومنطقه ای آفریقا به کار رود. با وجود اینکه بسیاری از نهادها و سازمان های بین المللی این اقدام را محکوم کرده اند، اما تاکنون هیچیک از این تاجران صهیونیست فعال در تجارت خون، محاکمه نشده اند.

انباء تونس خاطر نشان کرد: بیشتر تاجران الماس، ژنرال های ارتش رژیم صهیونیستی و افسران سابق موساد هستند که در کار تجارت اسلحه نیز فعالیت دارند و منابع مالی ساخت ده ها شهرک صهیونیست نشین را (در سرزمین های اشغال شده) تامین می کنند که منبع اصلی صادرات اسلحه به بسیاری از کشورهای آفریقایی و همچنین فروش اسلحه به گروه های مسلح این قاره محسوب می شوند. این کشورها و گروه های مسلح به این دلیل به همکاری با رژیم صهیونیستی روی آورده اند که صهیونیست ها در خصوص فروش اسلحه به آنان سختگیری نمی کنند، صهیونیست ها شرط فروش اسلحه را دریافت پول نقد نمی دانند، بلکه آنها به تهاتر روی آورده اند. مثلا در قبال فروش اسلحه، الماس یا حق اکتشاف منابع معدنی را برای شرکت های صهیونیستی، دریافت می کنند.

با توجه به اینکه سلاح هایی که رژیم صهیونیستی در قبال سرقت الماس به کشورهای آفریقایی می دهد، در جنگ های داخلی استفاده می شود و عموما قربانیان آن، ده ها هزار انسان آفریقایی به ویژه شهروندان سیرالئون، کنگو و آنگولا هستند، سازمان ملل متحد نام این تجارت را 'تجارت خونین الماس' گذاشته است. کمیته کارشناسان سازمان ملل متحد در سال 2009 به صورت رسمی، رژیم صهیونیستی را به دست داشتن در صادرات غیرقانونی الماس از آفریقا، متهم کرد.

با اینکه شورای امنیت سازمان ملل متحد در اواخر دهه نود قرن گذشته میلادی، قطعنامه هایی در خصوص ممنوعیت واردات الماس خام از مناطق درگیری در آفریقا صادر کرده است تا مانع ادامه درگیری ها در این مناطق شود، اما رژیم صهیونیستی همچنان به سرقت الماس آفریقا ادامه می دهد.

جنگ های داخلی در قاره سیاه در میان سال های 1997 تا 2003 شدت قابل توجهی داشت که هدف این جنگ ها، تسلط بر معادن الماس بود. طرف های درگیر در این جنگ ها از کودکان استفاده می کردند و در این میان تاجران صهیونیست نیز مقادیر زیادی اسلحه به طرف های درگیر فروخته اند.

رژیم صهیونیستی در سال 2007 قراردادی با لیبریا منعقد کرد که به موجب آن کارشناسان آن به این کشور برای کشف معادن الماس کمک می کردند و همچنین این رژیم در تجارت خونین الماس در ساحل عاج، گینه، کنگو، سیرالئون و آفریقای مرکزی نیز دست داشته است.

این پایگاه خبری در ادامه نوشت: نکته قابل توجه در این میان، رابطه تجارت کثیف الماس با شرکت های اسلحه سازی صهیونیستی از یک سو و تامین منابع مالی ساخت شهرک های صهیونیست نشین در فلسطین اشغالی است که افسران موساد در آن نقش دارند. بارز ترین نمونه آن' لیف لیفایف' میلیاردر صهیونیست است که قبلا افسر ارتش رژیم صهیونیستی بوده و از تامین کننده مالی اصلی هزینه ساخت شهرک های صهیونیست نشین در فلسطین اشغالی و مدیر 'صندوق استرداد زمین' به شمار می رود که تندروهای یهودی با هدف سرقت زمین های فلسطینی ها، تشکیل داده اند.

رژیم صهیونیستی در سال 2016 اقدام به صادرات الماس با ارزش چهار میلیارد و 675میلیون دلار کرده است و از آنجا که بخشی از سود این تجارت به خزانه نهادهای نظامی این رژیم می رود،ه مچنان به تجارت الماس به هر قیمتی ادامه می دهد.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

 سوء استفاده صهیونیست‌ها از الماس آفریقا 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Germany
ناشناس
۲۰:۳۳ ۲۴ مرداد ۱۳۹۶
وای چه بد