کرمان؛

مردم شهرنمونه اقتصاد مقاومتی در حسرت یک پارک

مردم شهر نمونه اقتصاد مقاومتی کشور از دارا بودن حداقل ترین امکانات جهت سرگرمی و پرکردن اوقات فراغت خود و کودکانشان بی بهره هستند.

مردم شهرنمونه اقتصاد مقاومتی در حسرت یک پارکبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان؛ زمانی که اسم پارک به میان می آید ذهنمان ناخواسته به سمت یک مکانی داری فضای سبز مناسب و از همه مهم تر به فکر یک مکانی جهت بازی کودکانمان می رود که متاسفانه شهرستان قلعه گنج با دار ابودن جمعیت شهری بیش از12هزار نفر از این نعمت محروم است.

بی توجهی متولیان امر در بحث ایجاد پارک و فضای مناسب برای پر کردن اوقات فراغت خانواده ها سبب شده است که جوانان و نوجوانان این شهرستان برای پر کردن اوقات فراغت خود به سرگرمی های کاذب روی بیاورند که این موضوع نیز تهدیدی برای سلامت شهروندان می باشد که توجه جدی مسئولان را می طلبد.

بی توجهی مسئولان به خصوص شهرداری برای تامین فضای مناسب جهت سرگرمی خانواده های سبب شده است شهروندان قلعه گنجی با نشستن در خانه جزو خانواده های بدون تحرک محسوب شوند و در عصری که در شهرهای بزرگ اکثر کودکان از امکانات بسیار مناسبی برای سرگرمی استفاده می کنند کودکان قلعه گنجی از کمترین امکانات برای تحرک ونشاط بی بهره  باشند.

بدون شک زیبنده شهرنمونه اقتصاد مقاومتی کشور نیست که این شهرستان حتی از یک پارک کوچک و داشتن فضای سبز بی بهره بماند که مهم ترین دلیل آن می تواند عدم مدیریت در ایجاد فضای سبز باشد.

در گفت و گو با تعدادی از شهروندان شهرستان قلعه گنج آنها در این رابطه گفتند : با وجود اینکه  شهرستان قلعه گنج به عنوان شهر نمونه اقتصاد مقاومتی کشور نامگذاری شده و اقدامات بسیار خوبی در بحث اقتصادی این شهرستان انجام شده است ولی خانواده های ما برای پر کردن اوقات فراغت خود حتی از کوچک ترین مکان تفریحی وسرگرمی بهرمند نیستند.

بازگشا یکی از شهروندان ساکن مرکز این شهرستان می گوید : شهرداری قلعه گنج تمام تمرکزش فقط روی چند پروژه خاص بوده و هیچگونه توجهی برای ایجاد مکانی جهت سرگرمی شهروندان ندارد که این موضوع در خور شان مردم این شهرستان نیست کودکان ما وقتی جایی برای بازی و تخلیه هیجان نداشته باشند قطعا بی تحرک شده وترجیح می دهند جذب برنامه های تلویزیون ویا ماهواره شوند!

کرمی یکی دیگر از این شهروندان گفت: شهرداری وظیفه دارد که مکانهایی جهت سرگرمی شهروندان ایجاد کند زیرا نبود مکان مناسب جهت گذارندن اوقات فراغت خواه یا ناخواه جوانان را به سوی تفریح های نامناسب می کشاند و مسئولان قلعه گنج باید فکری برای حل این موضوع بسیار مهم داشته باشند تا جوانان به سوی تفریح های ناسالم کشانده نشوند.

احمدی نیز بیان داشت: ایجاد پارک مناسب یکی کمترین توقعاتی است که مردم این شهر از اعضای شورای شهر دارند از سوی دیگر درتمام شهرهای کوچک وحتی روستاها امروزه شاهد ایجاد پارک و وسایل بازی و تندرستی هستیم که متاسفانه قلعه گنج از این موهبت نیز بی بهره است.

انتهای پیام/ح

گزارش از کرمی

مردم شهرنمونه اقتصاد مقاومتی در حسرت یک پارک

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار