یزد؛

اجرای تئاتر سیاوش به زبان انگلیسی برای گردشگران خارجی در بافت تاریخی یزد

تئاتر سیاوش به زبان انگلیسی برای گردشگران خارجی در بافت تاریخی یزد اجرا شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  محمدرضا نصیری سرپرست معاونت گردشگری استان یزد: با توجه به ثبت جهانی شهر تاریخی یزد و ورود بیشتر گردشگران خارجی به استان، فعالیت های فرهنگی در دستور کار این معاونت قرار گرفت.اجرای تئاتر سیاوش به زبان انگلیسی برای گردشگران خارجی در بافت تاریخی یزد

 نصیری افزود: هدف از این نمایش معرفی فرهنگ اصیل یزدی و نیز معرفی استان ها و فرهنگ اصیل ایرانی و حماسی جهت معرفی به گردشگران خارجی و از نخستین فعالیت های فرهنگی که در این خصوص شروع شد نمایش سیاوش است.

وی گفت: در اجرای این نمایش از شیوه های نمایش ایرانی استفاده شده است و از بخشی از حرکات ورزش باستانی ایرانی که ریشه کهن دارد و همراه با موسیقی خاص خود  بهره برداری شده است.

نصیری خاطرنشان ساخت: نمایش ،سیاوش، به زبان انگلیسی و جهت بازدید و استفاده گردشگران خارجی از نیمه مردادماه لغایت مهرماه در مجموعه خانه تاریخی حیران در مرکز بافت تاریخی شهر به روی صحنه می رود.

با حضور مدیر کل و معاونین اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد نمایش ،سیاوش، که از سوگ سیاوش تا تعزیه است به زبان انگلیسی و در بافت شهر جهانی یزد رسماً فعالیت خود را آغاز کرد.

گفتنی است: این برنامه توسط بخش خصوصی و با همکاری معاونت گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و انجمن صنفی راهنمایان گردشگری برگزار می شود.

انتهای پیام/ ی

نخستین فعالیت های فرهنگی با معرفی فرهنگ اصیل یزدی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار